Officieel: Range Rover Velar (2017)

Officieel: Land Rover Range Rover Velar SUV (2017)Met de Range Rover Velar hebben de luxueuze Britten een vierde familietelg te pakken die zich mooi tussen de Evoque en Range Rover Sport nestelt.

Met de Evoque (Convertible), Sport en échte Range Rover omvat het luxueuze gamma van Land Rover vandaag de dag drie strategisch gepositioneerde SUV’s die zich zowel gerust op onverharde ondergrond als vooraan de hippe nachtclubs kunnen begeven. Tussen die eerste twee zou er, aldus de Britten, toch nog wat (adem)ruimte zitten die ze in de huidige SUV hype niet willen negeren, zo komt de Range Rover Velar naar het Autosalon van Genève in maart. Deze zomer beleeft de gloednieuwe Land Rover Range Rover Velar per direct zijn verkoopdebuut, de Belgische vanafprijs ligt 57.300 euro liggen. De Range Rover Velar First Editions, voor de grootste/snelste fanboys, starten wel bij het dubbele maar krijgen daarvoor ook heel wat voor terug..

Technisch deelt de Velar heel techniek en onderdelen met de Jaguar F-Pace SUV maar om de legendarische terreinkwaliteiten van Range Rover niet te beschamen komt hij exclusief met Terrain Response, All Terrain Progress Control (ATPC) en Low Traction Launch (LTL) naar buiten. Daarmee moet hij zich kunnen redden in de modder, sneeuw of gras, om te schitteren op het asfalt krijgt hij het Adaptive Dynamics systeem eveneens standaard mee. Een achttraps automaat is altijd aanweizg in de Velar.

Dankzij een stevige optielijst, verschillende uitvoerigen (S, SE, HSE al dan niet in combinatie met R-Dynamic) en ontelbaar veel personalisatiemogelijkheden is de term “basismodel” misschien te oneerbiedig, toch start het Range Rover Velar aanbod met een 2.0-liter Ingenium turbodiesel met 180 pk/ 430 Nm. Daarnaast is er ook een 240 pk / 500 Nm versie voorhanden van die 2.0d terwijl de 3.0d met 300 pk / 700 Nm de topversie is voor de zelfontbranders. Benzinerijders hebben de keuze uit een 2.0-liter Turbo (250 pk / 365 Nm) of 3.0-liter S/C V6 – uit de F-Type – met 380 pk / 450 Nm!

Qua vormgeving blijft Range Rover met de Velar trouw aan de huidige designtaal, met enige verbeelding bemerk je inderdaad de coupé-achtige lijn en sportieve vormgeving. Van de strakke interieurvormgeving worden we nu al van, qua technologie en gadgets – zie die digitale tellerpartij en middenconsole – kom je ook niets te kort in deze Range Rover. De Velar richt vanaf deze zomer zijn premium pijlen op de Mercedes GLC (Coupé), BMW X3 / X4, Audi Q5, Porsche Macan én de Alfa Romeo Stelvio!

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...