Officieel: Ferrari F8 Tributo (2019)Ferrari stuurt de 488 generatie op pensioen en presenteert de F8 Tributo op het Autosalon van Genève.

Behalve een ietwat vreemde naamgeving doet de Ferrari F8 Tributo het op designvlak met een zachte evolutie op het bestaande 488 concept, enkel achteraan is het verschil écht duidelijk. De doorzichtige motorkap is dan weer een hommage aan de iconische F40!

Binnenin zijn de verschillen relatief klein met een krachtige/functionelere Human Machine Interface (HMI), ronde ventilatieroosters, een kleine stuurwiel en een 7” Passenger Display voor de passagier.

In vergelijking met de uitgaande 488 GTB is de F8 Tributo ongeveer 40 kg lichter en krijgt hij heel wat slimme aerodynamica mee van de 488 Pista. Dat moet een positieve invloed hebben op het prestatiepotentieel, zowel op de openbare weg als het circuit. Met de nieuwste generatie van de Side Slip Angle Control en Ferrari Dynamic Enhancer (inclusief RACE modus) ga je bovendien nog gemakkelijk door de bocht!

De 3,9-liter biturbo V8-motor blijft in de Ferrari F8 Tributo op post én levert 720 Nm / 770 Nm waarmee hij evengoed doet als 488 Pista! Een nul-naar-honderd sprint doe je in minder dan 3 seconden, nul-naar-tweehonderd lukt in 7,8 seconden. Bij 340 km/u zit je aan de topsnelheid.

Later volgt er naar goede gewoonte ook een dakloze en hardcore uitvoering van deze F8 Tributo.