Officieel: Ferrari 296 GTS 830 pk plug-in hybride PHEV V6 (2022)Na de 296 GTB plug-in hybride lanceert Ferrari nu een dakloze 296 GTS!

Met de 296 GTB keert Ferrari terug naar een V6 tijdperk voor haar meer sportieve modellen. Zowaar voorzien van plug-in hybride technologie waarmee je emissievrij (en vooral fluisterstil) kan cruisen. Maar ook voluit kan knallen!

Nu volgt een dakloze 296 GTS evenknie waarbij de benaming naar Gran Turismo Spider verwijst. In slechts 14 seconden kan de hardtop (RTH) zichzelf wegtoveren. Dit desgewenst al rijdend aan maximaal 45 km/u. In vergelijking met de 296 GTB is de 296 GTS ongeveer 100 kg zwaarder. De Portofino M gebruikt een soortgelijke dakconstructie!

De Ferrari 296 GTS is voorzien van een 3.0-liter V6 benzinemotor (663 pk) en 8-traps sportautomaat met dubbele koppeling. Een elektromotor (167 pk) zorgt voor extra vermogen. Uiteindelijk vloeit er 830 pk / 740 Nm richting de achteras! Met launch control duurt de 0-100 sprint slechts 3,9 seconden, 0-200 lukt in 7,6 seconden. Bij 330 km/u is de topsnelheid bereikt.

Een 7,45 kWh accupack zorgt voor een zuiver elektrisch rijbereik van 25 km. Ferrari benadrukte eerder dat de plug-in hybride aandrijflijn op prestaties werd afgesteld en niet persé een riant EV rijbereik wil bieden.

Dakloze zonneklopper of niet, ook hier is er een Assetto Fiorano variant voorhanden. Dan komt de 296 GTS met straffere dempers, lichtgewicht materialen en enkele aerodynamische aanpassingen. Dit met het oog op zoveel mogelijk downforce.

Een Belgische vanafprijs werd officieel niet gecommuniceerd. Reken anderzijds op gemakkelijk 280.000 euro! Voor een bestelbon moet je richting Brussel, Antwerpen of Gent.