Officieel: BMW M4 Cabrio G93 xDrive (2021)Net voor de zomer krijgen de M3 Berline en M4 Coupé het gezelschap van de 510 pk sterke BMW M4 Cabrio Competition, steeds met xDrive vierwielaandrijving.

Geheel volgens de verwachtingen lanceert BMW nu ook een (super)sportieve M variant van de dakloze 4 Reeks Cabrio. De M4 Cabrio volgt de technisch gerelateerde M3 Berline en M4 Coupé maar kan – mits zomerse omstandigheden – zijn soft top wegtoveren in 18 seconden. Het laadvolume schommelt daardoor van 300 liter tot 385 liter.

Voorin ligt een 3.0-liter zescilinder benzinemotor die 510 pk / 650 Nm levert in de M4 Cabrio Competition. Ook hier een achttraps Steptronic sportautomaat en steevast met xDrive M vierwielaandrijving. Dat moet voor een optimale krachtontplooiing zorgen, speelvogels kunnen opteren om toch al het vermogen richting de achteras te sturen! Een reguliere M4 Cabrio variant met 480 pk volgt vermoedelijk later. Of er in de toekomst ook een variant met handbak en achterwielaandrijving volgt is momenteel niet duidelijk.

De gloednieuwe BMW M4 Cabrio Competition doet de befaamde 0-100 sprint in 3,7 seconden, na 13,1 seconden passeer je de 200 km/u mijlpaal. De topsnelheid ligt op 250 km/u … tenzij je liever 280 km/u rijdt en daarvoor meer wilt betalen. Een aangepast uitlaattraject zorgt voor een intense soundtrack.

Dakloze sportwagen of niet, met de optionele M Race Track Pack wordt er 25 kg extra bespaard en profiteer je van (ondermeer) carbon-keramische remmen, lichtgewicht lichtmetalen M wielen (desgewenst met semi-slicks) en kuipstoelen. En een hoop onderdelen in koolstofvezel.

De productie bij BMW Dingolfing (Duitsland) gaat begin juli van start. De lokale verdeler wil minstens 101.600 euro zien alvorens je een bestelbon kan ondertekenen.