Officieel: Jaguar E-Pace facelift MY21 (2020)Ook de Jaguar E-Pace crossover ondergaat een opfrisbeurt.

Drukke tijden bij Jaguar! Na de gloednieuwe F-Type (die er desondanks hetzelfde uitziet) en de opgefriste/opgewaardeerde I-Pace, F-Pace, XF (Sportbrake) en XE mag de E-Pace crossover uiteraard ook niet ontbreken. Ook hier blijven de wijzigingen aan de buitenzijde relatief beperkt tot een aangescherpte voorbumper en nieuwe (smalle) LED lichtblokken die voorzien zijn van een fijne lichtsignatuur.

Jaguar heeft het interieur van de E-Pace wat aangepast met een (optioneel) digitaal dashboard dat tot 50% groter is als voordien. Het nieuwe Pivi Pro infotainmentsysteem (11,4”) maakt hier ook zijn intrede met hightech functionaliteit en gadgets. Op vlak van afwerking/materiaalgebruik deed de Britse autobouwer extra inspanningen om een “meer premium” gebruikerservaring te kunnen bieden. De versnellingspook is nieuw en vooral een pak kleiner.

Het motorengamma omvat een 2.0-liter viercilinder turbodiesel (163 pk of 204 pk, de instapper is de enige zonder 48V mild hybride ondersteuning) en een 2.0-liter turbobenzine (200 pk, 250 pk en 300 pk), allemaal voorzien van een 9-traps automaat en desgewenst vierwielaandrijving. Nieuw is de introductie van een 1.5-liter driecilinder (!) met 160 pk en een 8-traps automaat maar écht interessant is de P300e plug-in hybride (zoals de Evoque) op basis van die driecilinder en elektro-ondersteuning met een 15 kWh batterij en elektrische actieradius van 55 km.

De vernieuwde Jaguar E-Pace kan je vanaf NU bestellen aan minimaal 39.200 euro. In het geval van de E-Pace P300e PHEV wordt dat minstens 58.100 euro of 66.100 euro voor de reguliere E-Pace 300 Sport topversie.

Lees hier onze rijtest met de Jaguar E-Pace D180!