De vernieuwde Jaguar XF leent zijn nieuwe (mild hybride) dieselmotor aan de XE berline.
Dé grote nieuwigheid van de Jaguar XF (MY21) is – naast het opgewaardeerd en gemoderniseerd interieur – de introductie van een gloednieuwe mild hybride turbodiesel. Met 204 pk / 430 Nm alvast 24 pk sterk dan zijn voorganger, dankzij de hulp van een 48V boordnet en hybridtechniek (kleine elektromotor en batterijpack) scoort hij alvast prima cijfers inzake verbruik/uitstoot.
Diezelfde 2.0-liter diesel maakt nu zijn opwachting in de vernieuwde Jaguar XE, eveneens met 204 pk. De 8-traps automaat is standaard maar als consument heb je keuze tussen achter- of vierwielaandrijving. In optimale omstandigheden goed voor een 0-100 sprint in 7,3 seconden en topsnelheid van 230 km/u, interessanter is de beperkte WLTP dorst (4,8 liter) en uitstoot (130 g/km CO2).
Wie zijn/haar XE liever op benzine heeft is er ook de 2.0-liter benzine met 250 pk (P250) en 300 pk (P300). Tegelijk werd het interieur nog wat opgefrist (ondermeer met nieuw stuurwiel) en krijg je standaard Apple CarPlay / Android Auto ondersteuning.
Belgische prijs Jaguar XE (2020)
XE D200 RWD MHEV: vanaf 45.010 euro
XE D200 AWD MHEV: vanaf 47.290 euro
XE P250 RWD: vanaf 44.730 euro
XE P300 AWD: vanaf 50.570 euro