Belgische prijs Range Rover Evoque P300e (2020): vanaf 52.100 euroDe Range Rover Evoque P300e plug-in hybride combineert 309 pk / 540 Nm met een beperkte CO2 uitstoot van 32 g/km.

Na een resem klassieke tweeliter viercilinders op benzine (P200, P250 en P300) en diesel (D150, D180 en D240) lanceert Land Rover nu de meest innovatieve (en fiscaal vriendelijke) motorisatie voor de blitse Range Rover Evoque. De P300e plug-in hybride combineert een 1.5-liter driecilinder benzinemotor (200 pk / 280 Nm) en een elektromotor (108 pk / 260 Nm) op de achteras.

Tezamen goed voor 309 pk / 540 Nm, een 0-100 sprint van 6,4 seconden en een topsnelheid van 213 km/u. Het zuiver elektrisch rijbereik werd officieel gespecificeerd op 62 km in de oude NEDC testcyclus, reken dankzij de 11,3 kWh batterij op ongeveer 45 à 50 km in de realiteit. Opladen kan op enkele uren met een krachtige Wallbox of snellader, met een 230V stopcontact gaat dat logischerwijs een pak trager. Zoals steeds valt het verbruik van een plug-in hybride zeer laag uit, de Evoque P300e pronkt met 1,4 liter benzine per 100 km én 32 g/km CO2.

De krachtigste/snelste Evoque is zo dus de zuinigste terwijl er geen opofferingen moeten gemaakt worden qua gebruiksgemak (koffervolume/binnenruimte), offroadcapaciteiten (aanloop/overloop/afloophoek en doorwaaddiepte) of personalisatiemogelijkheden.

Vanaf 39.250 euro kan je bij Range Rover gaan praten omtrent een Evoque D150 FWD MAN, voor de vierwielaangedreven Evoque P300e plug-in hybride mét automaat is dat minimaal 52.100 euro. Al is er ook een rijkelijk uitgerust S, SE, HSE of R-Dynamic uitrustingsniveau voorhanden.

Lees hier onze rijtest met de Range Rover Evoque P200!