Officieel: Jaguar F-Pace P400e plug-in hybride (2020)Jaguar trakteert de F-Pace SUV op een deugddoende facelift mét langverwachte P400e plug-in hybride, 404 pk sterk!

Reeds vijf jaar prijkt de straksturende F-Pace SUV in de Jaguar catalogus, na enkele kleine updates is de tijd nu rijp voor een volwaardige facelift. De lichtblokken (voor+achter) wijzigen minimaal, de grille groeit iets en de uitlaatmonden worden vervangen door sierstukken, uiteraard groeien de personalisatiemogelijkheden!

Binnenin maakt het 11,5” Pivi Pro infotainmentsysteem en digitale dashboard hun opwachting met de nodige functionaliteit/gadgets, de befaamde draaiknop voor de automaat werd ingewisseld voor een volwaardige (en knap gestileerde) pook. Ook hier groeien de afwerkingsmogelijkheden (hout, aluminium, leder, …) en uitrusting (draadloze gsmlader, massagezetels, verbeterde zetelverwarming/verkoeling, …).

Dé meest interessante nieuwigheid zit hem in de introductie van een F-Pace P400e plug-in hybride versie, wederom op basis van de 2.0-liter viercilinder benzine die innig samenwerkt met een elektromotor en 17,1 kWh grote batterij. Goed voor 404 pk, nul-naar-honderd chrono van 5,3 seconden en een zuiver elektrisch rijbereik van 53 km, de Jaguar F-Pace P400e PHEV scoort de nodige zakelijke interesse met een CO2 uitstoot van slechts 49 g/km (WLTP).

De plug-in hybride komt wel maar begin 2021, tot dan moet je kiezen tussen drie benzinemotoren (P250, P300 en P400) en evenveel diesels (D160, D200 en D300). Allen voorzien van vierwielaandrijving én 8-traps automaat. Hopelijk komt er opnieuw een F-Pace SVR topversie!