BMW-i8-Spyder-ConceptDe – even geniale als groene – i8 zagen we voor het eerst als Spyder maar die haalde de productie niet, nu zou BMW daar (zeer binnenkort) toch werk van maken! 

De BMW i8 is de tweede BMW i telg – na de i3 – en combineert een 1.5-liter benzinemotor (voorwielaandrijving) met een elektromotor (achterwielaandrijving) maar kan toch voornamelijk uitpakken met zijn geslaagde (futuristische) styling. Zelfs het stevige prijskaartje – en lange levertijd – kon het succes van de BMW i8 niet belemmeren, vandaar dat ze in München nu sterk denken aan de lancering van een dakloze i8 Spyder.

Gezien de initiële i8 Concept eveneens dakloos was hoeft BMW niet bijzonder veel ontwikkelingswerk te verrichten en dankzij het veelvoudig gebruik van lichtgewicht metalen (aluminum, koolstofvezel, versterkte plastics, ..) bezit deze hightech hybride ook reeds een sterke structuur waardoor de noodzakelijke verstevigingen voor een cabriomodel beperkt zullen blijven.

CEO Krüger hintte recentelijk meermaals naar de BMW i8 Spyder, een nieuwe versie van het conceptmodel zou zijn opwachting maken op de gerenommeerde Consumer Electronics Show (CES) in januari met heel wat technische innovaties. Een productievariant zou later in 2016 gepresenteerd worden, bijvoorbeeld op het Autosalon van Genève (maart) of ter ere van 100 jaar BMW!

Motorisch verwachten we geen ingrijpende wijzigingen al zullen de batterijen wel wat krachtiger voor de dag kunnen komen, iets wat we ook al zagen bij de i3. Momenteel ligt het zuiver elektrische rijbereik van de i8 op 37 kilometer, geen recordwaarde ondertussen. De BMW i8 Coupé doet het met 360 pk én doet 0-100 km/u in slechts 4,4 seconden.

Lees hier onze rijtest met de BMW i8!