Officieel: Toyota Hilux GR Sport pick-up (2023)Ook de stoere Toyota Hilux pick-up krijgt (opnieuw) een sportieve GR Sport make-over met diverse sportieve accenten.

De Toyota Hilux is het perfecte schoolvoorbeeld van een trouwe, onverwoestbare en veelzijdige metgezel. Er zijn niet veel situaties waar de Hilux geen antwoord op weet .. of het moet al stedelijke kilometers afleggen in Brussel centrum zijn. Neen, de Hilux vertoeft het liefst op ruw terrein waar hij zich eenvoudigweg doorsleurt!

De looks van een soortgelijke pick-up doen er meestal niet zoveel toe. Toch wil Toyota hier verandering in brengen met een nieuwe Hilux GR Sport uitvoering. Verwacht geen lolbroek zoals een Ford Ranger Raptor maar eerder een Hilux met sportieve blingbling. Inderdaad, net zoals de GR Sport uitvoering van pakweg de Corolla, C-HR en Yaris Cross! Mocht de buurman/vrouw het vragen, GR verwijst naar Gazoo Racing. Dat is de (succesvolle!) autosportafdeling van Toyota (oa meervoudig Le Mans winnaar).

De Toyota Hilux GR Sport is voorzien van een grotere spoorbreedte (+140mm vooraan, +155mm achteraan) wat moet bijdragen tot een vertrouwenwekkend rijgedrag. Tegelijk werd de ophanging, de remmen en de stuurrespons ietwat aangepast. Op visueel vlak noteren we rode schroefveren, zwarte spatschermverbreders, 17” lichtmetalen zwarte velgen, rode remklauwen, een uniek G-meshpatroon in de grille en aluminium sportpedalen. Zowel vanbinnen als vanbuiten zijn er een resem GR logo’s voorhanden.

Motorische wijzigingen (lees: extra boemboem) zijn er niet. Ook de Hilux GR Sport is dus voorzien van de 2.8-liter turbodiesel met 204 pk en 500 Nm, 6-traps automaat en vierwielaandrijving. Met het oog op een soepel en stabiel rijgedrag is er wel een optimale balans tussen voor- en achterwielophanging!

In de eerste helft van 2024 gaat de Toyota Hilux GR Sport in de verkoop. Een Belgisch prijskaartje werd niet gecommuniceerd. Voor de gelijknamige uitgaande versie betaal je minstens 56.880 euro.