Belgische prijs Lotus Emira (2022): vanaf 99.390 euroLotus plakt een prijs op de begeerlijke Emira, hun laatste sportwagen pur sang alvorens de overschakelen naar doorgedreven elektrificatie.

Zelfs Lotus zal niet kunnen ontsnappen aan de actuele “trend” inzake elektrificatie. Zeker nu ze deel uitmaken van de Geely familie met ondermeer Volvo, Polestar en Lynk & Co. De productie van de Elise, Exige en Evora is reeds gestopt en als laatste topper komen ze met de Emira. Going out with a bang?

De nieuwe Lotus Emira is voorzien van een middenmotor layout en herkenbare looks. Binnenin hebben de ingenieurs geprobeerd om zoveel mogelijk puurheid te behouden … in combinatie met toch enig comfort. Denk aan een digitaal dashboard/infotainmentsysteem met hedendaagse connectiviteit, handige rijhulp, bekerhouders en zelfs wat bagageruimte.

Initieel komt de Emira enkel als First Edition met een 3.5-liter Supercharger V6 (Toyota), goed voor 400 pk / 420 Nm! Later volgt er ook een 2.0-liter viercilinder (AMG) uitvoering met slechts iets minder vermogen. De instapper hangt sowieso aan een DCT automaat, bij de V6 is er keuze tussen een handbak of automaat. Exacte prestatiecijfers gaf Lotus nog niet vrij, wel dat ze met de Emira 3.5L V6 First Edition mikken op een 0-100 sprint in minder dan 4,5 seconden en topsnelheid van 290 km/u.

Vanaf de lente worden de eerste Emira First Edition’s verwacht in België. Wie nu nog een bestelbon wil tekenen moet daarvoor 99.390 euro neerleggen. Iets dat kan in Antwerpen of Brussel!

De prijzen van de Lotus Emira instapper met 2.0-liter AMG volgen later. Vermoedelijk zullen deze rond de 75.000 euro liggen!