Officieel: Maserati GranCabrio V6 (2024)Met hopelijk een zonnige zomer in het vooruitschiet presenteert Maserati de knappe GranCabrio, initieel met de 3.0-liter V6 benzinemotor.

Na de nieuwe Maserati GranTurismo … volgt er uiteraard een nieuwe GranCabrio evenknie. Deze sportieve cabrio leent zich perfect voor “het reizen met gezelschap, al dan niet met wapperende haren”. Toch als we de officiële communicatie mogen geloven! Tevens zijn ze bijzonder fier in Modena omtrent het op-en-top Italiaanse karakter van deze knappe zonneklopper.

Het beduidende verschil tussen de GranTurismo en de GranCabrio is uiteraard de stoffen dakconstructie. Deze tovert zich wég (en terug) in 13,9 seconden, desgewenst al rijdend aan maximaal 50 km/u. De soft top is verkrijgbaar in het blauw, zwart, rood en twee grijstinten.

Wanneer de twee (minuscule?) zitplaatsen op de achterbank niet nodig zijn kan je hier een windscherm installeren. Kwestie van de turbulentie ietwat te beperken. Voor de meer Belgische temperaturen staat er (standaard) nekverwarming met drie standen paraat. Naast stoelverwarming en stuurwielverwarming uiteraard. Moderne rijhulp, veiligheid en connectiviteit zijn eveneens aanwezig.

De nieuwe generatie Maserati GranCabrio komt met een soortgelijk motorengamma als zijn gesloten evenknie. De focus ligt initieel op de vierwielaangedreven GranCabrio Trofeo topversie waarbij de 3.0-liter V6 Nettuno maar liefst 550 pk / 650 Nm produceert. Prestatiecijfers werden er nog niet vrijgegeven maar het zal ongetwijfeld volstaan om je haren vlotjes te laten wapperen. En ook hier rekenen ze op een 8-traps automaat met flippers achter het multifunctionele stuurwiel. We hebben een lichtblauw vermoeden dat er spoedig ook een toegankelijkere GranCabrio Modena (490 pk) én zuiver elektische GranCabrio Folgore (760 pk) volgt.

Met een beetje geluk staat de (luidkeelse?) GranCabrio Trofeo nog deze zomer in de Maserati showroom. Voorzie toch zeker 250.000 euro voor een Belgische bestelbon.