Poll: Mercedes-AMG GT63 S 4-Door vs Polestar 1 vs Porsche Taycan Turbo S (2020)Heb je jouw performante GT het liefst als benzine, plug-in hybride of zuiver elektrisch?

Naast compacte stadswagens, hippe crossovers, praktische SUV’s én krachtige sportwagens heb je ook nog het GT segment. Met een dergelijk Grand Tourer maak met je de nodige luxe, comfort én vermogen die lange roadtrip richting het Zuiden terwijl je daarbij méér bagage kan meenemen dan enkel een tandenborstel, verse onderbroek en bankkaart.

Anno 2020 zien we een immense switch in het GT segment. Een dikke benzinemotor (of zelfs een diesel!) is momenteel de standaard maar met de strengere milieunormen zien we nieuwe mogelijkheden opduiken. Zo krijgt de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé het gezelschap van ondermeer de Polestar 1 (plug-in hybride) en de Porsche Taycan (zuiver elektrisch). Onze Britse collega’s van Autocar trokken hiermee richting de fabelachtige Route De Napoleon in Zuid-Frankrijk en zochten uit zich als dé hedendaagse GT mag uitroepen.

De Mercedes-AMG GT63 S 4-Door Coupé heeft een 4.0-liter V8 benzinemotor in het vooronder, goed voor 631 pk / 900 Nm en kost minimaal 168.190 euro. De Polestar 1 rekent dan weer op het doordachte samenspel van een 2.0-liter viercilinder benzinemotor, elektromotor en 34 kWh accupack waardoor er in optimale omstandigheden 609 pk / 1.000 Nm voorhanden is. De productie is gelimiteerd tot 1.500 exemplaren (over een periode van 3 jaar) met een prijskaartje van 157.500 euro al is dat direct full option. De zuiver elektrische Porsche Taycan Turbo S is gezegend met twee elektromotoren en een 93 kWh accupack wat moet resulteren in 761 pk / 1.050 Nm en een autonomie van meer dan 388 km. Voorzie daarvoor minstens 191.724 euro, exclusief het obligatoire optiebudget uiteraard.

Mercedes-AMG GT63 S 4-Door vs Polestar 1 vs Porsche Taycan Turbo S

View Results

Laden ... Laden ...