Officieel: Range Rover Velar P400e plug-in hybride (2020)Ook de Range Rover Velar krijgt een fiscaal aantrekkelijke (en 404 pk sterke) P400e plug-in hybride.

Nadat de Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport en Land Rover Defender een zuinige/efficiente plug-in hybride aandrijflijn meekregen kon de blitse Range Rover Velar uiteraard niet achterblijven. Dus lanceren de Britten de Velar P400e!

De Range Rover Velar P400e plug-in hybride combineert – net zoals de Jaguar F-Pace – een 2.0-liter viercilinder benzine met een elektromotor, tezamen goed voor 404 pk en 640 Nm (50 g/km CO2 WLTP). De acceleratie van 0 naar 100 km/uur neemt 5,4 seconden in beslag en de 17,1 kWh lithium-ion batterij zorgt voor een elektrisch rijbereik van 53 km.

Aan een krachtige laadpaal (32A DC) duurt het maar een half uur om de batterij vol te laden, aan Wallbox thuis (7 kW) moet je 1u30 incalculeren. Om optimaal van de batterijcapaciteit te profiteren is er een EV (zuiver elektrisch rijden), Hybrid (samenspel) en Save rijmodi voorhanden. Bestellen kan vanaf nu aan minimaal 72.250 euro

Eveneens werd het dieselgamma opgeschoond tot een moderne D200 (200 pk, viercilinder diesel) en D300 (300 pk, zes-in-lijn diesel), benzineliefhebbers moeten bij de Range Rover Velar kiezen tussen de P250 (250 pk, viercilinder benzine) of P400 (400 pk, zes-in-lijn benzine). Vierwielaandrijving (AWD) en de 8-traps automaat zijn steevast aanwezig.

Behalve de motorische toevoegingen werd de Velar ook opgewaardeerd op vlak infotainment, connectiviteit, uitrusting (ondermeer de digitale ClearSight achteruitkijkspiegel!), personalisatiemogelijkheden én een nieuw stuurwiel.

Lees hier onze rijtest met de Range Rover Velar D300!