Officieel: Range Rover facelift (2017)Na de dynamische Range Rover Sport wordt nu de luxueuze Range Rover wat opgefrist, hier verwelkomen we eveneens een zuinige P400e plug-in hybride!

Terwijl de visuele wijzigingen aan de buitenzijde (oa Pixel Laser LED koplampen) tot een minimum beperkt blijven krijgt de vernieuwde Range Rover een opgefrist interieur mét nog meer luxe, comfort en technologie. Zo zijn er bredere en zachtere zetels, maar liefst 17 connectiviteitspunten (USB, HDMI, 230V én 12V aansluitingenen en een WiFi hotspot) én een massagefunctie met 25 verschillende programma’s. Voorin prijkt een tweedelig 10″ Touch Pro Duo infotainmentsysteem dat er niet enkel elegant en hoogtechnologisch uitziet, het zou ook intuïtief en vlot moeten werken.

In het motorengamma van de Range Rover zien we twee grote wijzigingen, zo geniet de SVAutobiography Dynamic topversie nu van 565 pk (+15 pk) en een 0-100 km/u chrono van 5,4 seconden. Daarnaast siert er hier, zoals bij de vernieuwde Range Rover Sport, een P400e plug-in hybride uitvoering. De Range Rover P400e doet het eveneens met 404 pk / 650 Nm en een CO2 uitstoot van 64 g/km, zuiver elektrisch geraak je in de meest optimale omstandigheden 51 km ver. Opladen aan een Wallbox duurt minder dan 3u, aan een regulier stopcontact reken je best op 7 uur aan de stekker.

De vernieuwde Range Rover kan je reeds bestellen met een vanafprijs van 101.000 euro, de eerste leveringen zijn gepland voor eind 2017. De Range Rover P400e start bij 122.400 euro.

Lees hier onze rijtest + video met de Range Rover SDV8!