Officieel: Renault Zoe update MY22 (2022)Ondanks het 100% elektrische Renault verhaal volmondig over de Mégane E-TECH Electric draait krijgt de compacte Zoe stadswagen een deugddoende update.

Met de nieuwe Mégane E-TECH Electric heeft Renault een perfect antwoord klaar om in te spelen op de actuele EV noden. Een gekende naam, verhoogde “crossover” koetswerkvorm, ruim interieur en deftig rijbereik. Met die gesmaakte eigenschappen kan succes niet uitblijven. Toch zouden we al vergeten dat Renault bijna tien jaar meedraait in het segment van zuiver elektrische wagens. De compacte Zoe scoort zelfs met de nodige levensjaren steevast prima verkoopcijfers.

De tweede generatie Renault Zoe zag in 2019 het levenslicht met vooral een grotere batterijpack (52 kWh). Doorheen de jaren werd de compacte stadswagen fris gehouden door middel van model year updates. Die bewijzen ontegensprekelijk hun nut om de Fransman interessant te houden terwijl we tegelijk ook niet echt van een echte facelift kunnen spreken.

Renault Zoe update (MY22)

De Zoe MY22 update introduceert – globaal gezien – de nieuwe Equilibre, Evolution en Iconic uitrustingsniveau’s (ipv Life, Limited en Intens). Standaard is er een 7” infotainmentsysteem aanwezig dat overweg kan met Apple CarPlay / Android Auto. De ingebouwde boordlader kan ook sowieso overweg met 22 kW (AC) en dankzij keyless entry/go wordt het leven een pak aangenamer.

In de kleurboek verwelkomen we de Shadow Grey grijstint en nieuwe 16” en 17” velgen. Verder krijg je naast een E-TECH Electric badge desgewenst ook diverse accenten in een goud of titanium tint.

Motorisch noteren we geen wijzigingen. De Renault Zoe is nog steeds verkrijgbaar als R110 (110 pk) of R135 (135 pk). Reken op een rijbereik van ongeveer 400 km (WLTP) dankzij de 52 kWh accupack.

Wanneer de Zoe update MY22 zijn opwachting maakt bij de Belgische Renault verdelers is niet weten. Momenteel vragen ze ministens 33.757 euro voor een Zoe R110 Life.

Lees hier onze rijtest met de Renault Zoe ZE50 R135!