Belgische prijs Toyota GR68 (2022): vanaf 34.600 euroMet een relatief scherpe prijs maakt de Toyota GR86 rijplezier opnieuw betaalbaar.

Een compacte sportcoupé met een laag zwaartepunt, achterwielaandrijving en een handgeschakelde versnellingsbak. Voor menig liefhebber dé cocktail die bijzonder goed smaakt, zeker op een uitdagend stukje asfalt. Doorheen de jaren (en vooral EV en SUV hype) slonk het aanbod hiervan sterk. Maar Toyota gelooft er toch nog in én geeft ons de begeerlijke GR86!

De nieuwe Toyota GR86 mag je gerust zien als de tweede generatie GT86. Naast een nieuwe naamgeving werd het slagvolume van de benzinemotor ook vergroot tot 2.4-liter. Alvast goed voor 234 pk / 250 Nm die via een handgeschakelde 6-bak naar de achterwielen vloeien. Wie écht schakellui is kan desgewenst voor een automaat kiezen (+2.070 euro)! Maar waarom je dat zou doen is niet direct duidelijk… Met de manuele versnellingsbak doe je alvast 0-100 sprintjes in 6,3 seconden en bereik je bij 226 km/u de topsnelheid. Met de automaat moet je genoegen nemen met 6,9 seconden en 216 km/u!

Wegens de steeds strengere veiligheidsvoorschriften zal Toyota de nieuwe GR86 slechts twee jaar aanbieden in Europa. Begin 2024 is het dus gedaan! Afhankelijk van de gekozen variant komt de GR86 met 17” velgen (Michelin Primary HP) of 18” velgen (Michelin Pilot Sport 4). Inzake lakkleuren moet je kiezen tussen Crystal White Pearl, Crystal Black Silica en Ignition Red. Inderdaad, een visuele verwijzing naar het GR logo dat ook al op die geniale Yaris GR plakte!

Terwijl dergelijke sportcoupé’s normaliter met stevige prijs komen blijft het bij de Toyota GR86 allemaal zeer betaalbaar. Instappen doe je vanaf 34.600 euro, voor de rijkelijk uitrustte GR86 Sport uitvoering betaal je minstens 37.030 euro. De lokale Toyota verdeler helpt je ongetwijfeld graag verder.

Bestellen én genieten maar!