Officieel: BMW iX3 facelift (2021)Na de facelift voor de reguliere X3 SUV (en lifestyle X4 afgeleide) komt BMW ook met een soortgelijke update voor de zuiver elektrische iX3!

De zuiver elektrische iX3 SUV werd pas midden 2020 voorgesteld en is dus behoorlijk vers te noemen, toch trakteert BMW nu hem al op een update. Grotendeels omdat er heel wat tijd/energie nodig was om hem vanuit China leverbaar te krijgen in Europa en hij dus eigenlijk ouder is dan gedacht. Maar voornamelijk omdat de rest van het reguliere X3 gamma opgewaardeerd werd en de zuiver elektrische iX3 telg dus niet kon achterblijven.

Ingrijpende wijzigingen moet je anderzijds niet verwachten, wie goed kijkt/zoekt zal de vernieuwde grille/neus zien. Die is iets groter en krijgt een blauwe accentlijn mee, geheel in lijn met de i4 en iX. Ook prijkt er hier nu een BMW i logo. Als alternatief voor de adaptieve Matrix LED koplampen kan je zelfs kiezen voor krachtige laserlichten!

Elke iX3 krijgt nu standaard M Sport uitrustingsniveau mee waardoor de functionele Duitser iets dynamischer oogt. Dit ondermeer met grotere koelopeningen, zwarte accenten en 19” velgen. Optioneel zijn dat blitse 20″ exemplaren. Binnenin maakt het grotere (12,3”) infotainmentsysteem zijn opwachting naast nieuwe sportzetels, Aluminium Rhombicle accenten en extra uitrusting.

BMW iX3 geraakt nog steeds 460 km ver

Aan de aandrijflijn werd niet geraakt. De vernieuwde BMW iX3 is dus nog steeds 286 pk / 400 Nm sterk waarmee je in 6,8 seconden 100 km/u aantikt. En met 0 g/km CO2 blijft het een zeer aantrekkelijk geheel voor de milieubewuste leaserijder.

De 80 kWh batterijpack staat garant voor een WLTP rijbereik van 460 km. Snelladen kan aan maximaal 150 kW waarmee je er in 10 minuten ongeveer 100 km autonomie bijkrijgt. Aan een reguliere laadpaal/Wallbox lukt het aan 11 kW.

Tegen september moet de vernieuwde iX3 opduiken bij de lokale BMW verdeler. Prijsmatig blijft allemaal bij hetzelfde, in ruil voor net geen 70.000 euro is de jouwe!

Lees hier onze rijtest met de BMW iX3!