Officieel: Hyundai Veloster N DCT (2020)De hete Hyundai Veloster N krijgt een 8-traps automaat wat goed nieuws is voor de Europese i30 N!

Terwijl wij in Europa kunnen genieten van de capabele i30 N en i30 Fastback N hebben ze in Amerika een Veloster N. Hyundai frist die laatste nu op met ondermeer een nieuw JBW Premium Sound System en lichtgewicht sportzetels (mét verlicht N logo), visuele verschillen blijven achterwege voor de vierdeurs (aan de bestuurderszijde is er maar één deur). Interessant is wel de nieuwe 8-traps automaat met dubbele (natte) koppeling.

De Hyundai Veloster N wordt daardoor niet enkel meer bruikbaar in het dagdagelijks gebruik, hij is met 5,6 seconden ook een halve tel sneller in de 0-100 sprint. Met de N Grin Shift overboostfunctie is er tijdelijk (20 seconden) ook 7% méér koppel beschikbaar (maximaal 377 Nm) terwijl de Track Sense Shift technologie het perfecte schakelmoment becijfert op basis van allerhande parameters. Dankzij N Power Shift schakel je ook sneller dan ooit wanneer je het gaspedaal volledig induwt.

De Veloster N blijft desondanks trouw aan zijn 2.0-liter turbobenzine met 250 pk of 275 pk in de Performance uitvoering. We gaan er vanuit dat Hyundai de nieuwe automaat ook in Europa zal introduceren op de i30 N’s met hun 1.6-liter turbobenzine … die eveneens 250 of 275 pk sterk zijn!

Lees hier onze rijtest met de Hyundai i30 N 250 pk!
Lees hier onze rijtest met de Hyundai i30 N 275 pk!
Lees hier onze rijtest met de Hyundai i30 Fastback N 275 pk!