Officieel: Peugeot 208 Hybrid en e-208 EV facelift (2023)Ook de compacte Peugeot 208 krijgt een facelift toebedeeld met een nieuwe grille, slimmer infotainment en een krachtigere e-208 EV met 156 pk!

Na de 3008, 5008, 2008 en 508 ondergaat nu ook de Peugeot 208 een deugddoende facelift. Vorig jaar werd de compacte Fransman zowaar dé meestverkochte auto van Europa waardoor er blijkbaar niet zoveel moest aangepast worden. Blikvanger van dienst is – letterlijk en figuurlijk – de opzichtige grille die zowaar (een beetje) aanleunt richting de 9X8 Le Mans racebolide. Benieuwd of we de modernere lichtsignatuur ook op andere Peugeot producten zullen terugzien!

Zwarte spiegelkappen behoren vanaf nu tot de basisuitrusting. De Agueda (fluogeel) en Selenium (grijs) kleuren zijn nieuw met daarnaast nog 5 andere mogelijkheden. Peugeot spreekt tevens vol lof over de nieuwe 16” en 17” lichtmetalen velgen .. die hun wielmoren verbergen.

Binnenin werd er voornamelijk gewerkt om de technologische beleving te versterken. Ondermeer met extra USB poorten (4x USB-C en 1x USB-A), hoogwaardige parkeerhulpcamera en een resem handige (rij)hulpmiddelen. De optionele draadloze telefoonlader is nu ook 15W (ipv 5W) sterk.

Achter het stuurwiel prijkt een digitale tellerpartij (10”) … of een analoge instrumentenpaneel (met 3,5” display) voor de instapversie. Centraal zit er sowieso een opgewaardeerd infotainmentsysteem (10”) met hedendaagse functionaliteit. Welke variant je krijgt is grotendeels afhankelijk van het gekozen uitrustingsniveau (Allure, Active of GT). In de koffer is er nog steeds ruimte voor 309 liter bagage (onder de hoedenplank).

Peugeot 208 facelift is er als 1.2 PureTech benzine, HYBRID of EV

De diesels werden (logischerwijs) geschrapt, de 1.2-liter PureTech klassieker (75 pk of 100 pk) blijft trouw op post. Nieuw is de 208 HYBRID motorisatie (100 pk of 136 pk) die verder gaat op de gekende driecilinder benzinemotor maar van 48V mild hybride ondersteuning profiteert.

De populaire Peugeot e-208 EV krijgt een opgewaardeerde aandrijflijn mee met een krachtigere elektromotor, grotere batterij en slimmere software. Goed voor 156 pk / 260, 51 kWh accupack en een rijbereik van 400+ km! Laden gaat nu ook sneller dankzij de 11 kW (AC) 3-fasige boordlader. Snelladen lukt dan weer aan 100 kW (DC)! Of de reguliere e-208 met 136 pk behouden blijft moet nog duidelijk worden.

Tegen november 2023 moet de 208 facelift in vol ornaat te bezichtigen zijn bij de Peugeot verdeler. Nieuwe Belgische prijzen werden nog niet vrijgegeven.