Officieel: Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ Final Edition V8 (2022)De Mercedes-AMG E63 S Final Edition luidt het einde in van de levenslustige, potente en best luidkeelse V8 modellen.

De statige Mercedes E-Klasse is met een resem motoren te verkrijgen. Naast klassieke benzine- en diesels ligt de focus al enkele jaren (wegens het fiscale klimaat) op de zuinige E300e en E300de plug-in hybrides. Speelvogels verkiezen uiteraard de luidkeelse varianten met een AMG badge achterop. Maar met deze E63 S Final Edition lijkt het einde nabij voor de E63 (571 pk) en E63 S (612 pk) varianten. Ook de aankomende C63 AMG moet zijn V8 inwisselen voor een viercilinder…

Maar alvorens het écht zo ver komt trekt Das Haus nog eenmaal alle registers open. Of toch net geen 1.000 keer voor de van 999 exemplaren van de Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ Final Edition. Dit zowel voor de E-Klasse Berline (W213) als E-Klasse Break (S213). De Final Edition kenmerkt zich door de matte Graphite Grey Magno tint, 20” lichtmetalen velgen, een AMG embleem op de C-stijl en het bestaande AMG Night Package. Daardoor komen er diverse elementen in een sinistere zwarttint. Binnenin is zwart duidelijk het thema met koolstofvezel elementen als contrast.

Ook een specifieke 1/999 badge binnenin én een “FINAL EDITION” beschermhoes moeten het afscheid helpen dragelijk maken. Motorisch hebben ze in Affalterbach geen wijzigingen voorzien. Al zit daar vermoedelijk niemand écht op de wachten met een 0-100 chrono van minder dan 4 seconden…

Reken voor deze Final Edition op de nodige euro’s extra boven de 130.000 euro die je in België sowieso al kwijt bent voor een Mercedes-AMG E63! Voor meer informatie verwijzen we jullie graag door naar de lokale verdeelpunten.

Lees hier onze rijtest met de Mercedes-AMG E63 S!