Officieel: Mercedes-AMG E63 Berline + E63 Break facelift (2020)

Officieel: Mercedes-AMG E63 Berline + E63 Break facelift (2020)Ook de blitse Mercedes-AMG E63 modellen – met nog steeds 571 pk of 612 pk – krijgen een opfrisbeurt!

De reguliere E-Klasse Berline en E-Klasse Break kregen een facelift met naast enkele esthetische updates ook een resem geëlektrificeerde motoren (oa mild hybride techniek) mee, bij de E63 AMG topversies draait het nog steeds om de potente 4.0-liter V8 benzinemotor in zijn meest pure vorm.

Prestatiecijfers blijven ongewijzigd, de E63 AMG doet het dus nog steeds met 571 pk / 750 Nm (topsnelheid 250 km/u), de E63 S AMG krijgt 612 pk / 850 Nm (topsnelheid 300 km/u) ter beschikking. Voor de goede orde steevast in combinatie met de 9-traps sportautomaat en slimme 4MATIC+ vierwielaandrijving. In het geval van de S kan je desgewenst al het vermogen naar achteren sturen (lees: drift modus!) … en zo je banden in 1-2-3 oproken! De luchtvering werd tevens geoptimaliseerd om zowel comfortabel als dynamisch voor de dag te kunnen komen.

Op visueel vlak werden de luchtinlaten vooraan groter (idem dito voor de Ster voorop), de Multibeam LED lichtblokken smaller, wielkasten 27 millimeter breder en prijkt er de gekende Panamericana AMG grille, achteraan oogt het ook allemaal net wat frisser. Standaard rolt de E63 AMG op 19” lichtmetalen velgen, de E63 S AMG doet het met 20”. De briljant blauwe lak van de AMG GT’s is voor het eerst beschikbaar. Binnenin werd het MBUX systeem (nog) slimmer en zit er een nieuw multifunctionele stuurwel.

Later dit jaar zal Mercedes-AMG de nieuwe E63 (S) Berline en E63 (S) Break commercialiseren, prijzen liggen vermoedelijk in de lijn met het huidige aanbod (reken op ongeveer 120.000 euro). De vernieuwde BMW M5 en gloednieuwe Audi RS6 Avant blijven dé uitgesproken conculega’s.

Lees hier onze rijtest met de Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ Berline!

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...