Officieel: Nissan Juke Hybrid (2022)Het motorenaanbod van de compacte (hippe) crossover Nissan Juke wordt binnenkort versterkt met een zuinige Hybrid aandrijflijn.

Dankzij de innige Alliantie samenwerking kan Nissan profiteren van reeds ontwikkelde techniek. Zo ziet de Juke Hybrid het levenslicht dankzij ondermeer de Renault Clio Hybrid en Captur Hybrid die op hetzelfde CMB platform staan.

De zelfopladende hybride aandrijflijn is eveneens voorzien van een automatische transmissie met klauwkoppelingen. Om een lang/technisch verhaal kort te maken moet dat zowel gewicht beperken, wrijving verminderen als de efficiëntie verhogen. Nissan spreekt zelf van een 25% krachtiger geheel in combinatie met 20% minder verbruik. Tot 55 km/u kan je trouwens zuiver elektrisch rijden met de Nissan Juke Hybrid … toch wanneer de batterijcapaciteit het toelaat.

De Juke Hybrid rekent op het slimme samenspel van een 1.6-liter benzinemotor (94 pk / 148 Nm), elektromotor (49 pk / 205 Nm) en vloeistofgekoelde accupack (1,2 kWh). Een systeemvermogen gaf de Japanse autobouwer (nog) niet vrij, we hebben een lichtblauw vermoeden dat het rond de 140 pk zal liggen. Onder voorbehoud van homologatie zou het verbruik rond de 5,2 liter schommelen met een CO2 uitstoot van 118 g/km.

Je kan een Nissan Juke Hybrid herkennen aan zijn gesloten (actieve) grille (wat voor een betere luchtweerstand zorgt) en de vele Hybrid badges. De echte kenners zien ook de hertekende bumpers en exclusieve 17” lichtmetalen velgen. Terwijl het dashboard extra hybride informatie weergeeft slinkt de kofferruimte wel met 68 liter. Je zal het moeten doen met 358 liter bagage die met de achterbank plat tot 1.237 liter kan oplopen.

Nissan zal de Juke Hybrid tegen de zomer commercialiseren. Een Belgische vanafprijs werd nog niet vrijgegeven!

Lees hier onze rijtest met de nieuwe Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 pk!