Officieel: Hyundai Kona Electric facelift (2020)Na de reguliere Kona crossover steekt Hyundai de zuiver elektrische Kona Electric ook in het nieuw.

Wereldwijd verkocht Hyundai al meer dan 120.000 exemplaren van de zuiver elektrische Kona Electric, de helft daarvoor gingen er richting Europa. De Koreaanse autobouwer wil dat succes nu verlengen met een beperkte opfrisbeurt … die tegen de zomer van 2021 in de showrooms moet staan.

De grootste nieuwigheid is de nieuwe grille (nog steeds volledig dicht) met karaktervolle LED dagrijverlichting en scherpe/smalle koplampen, tevens worden de wielkasten nu in het koetswerkkleur geverfd. De gewijzigde bumpers zorgen voor 40 mm extra in de lengte en in de personalisatiegids verwelkomen we nieuwe velgen, kleuren en een contrasterend zwart dak.

De Hyundai Kona Electric was alreeds gezegend met een modern interieur, in de vernieuwde vorm verwelkomen we een groter digitaal dashboard (10,25”, even groot als het infotainmentsysteem). Via de geconnecteerde BlueLink applicatie krijg je vanop afstand toegang tot allerhande gegevens.

Op vl ak van veiligheid/rijhulp krijgt de Kona Electric nu Blind-Spot Collision-Avoidance Assist, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, Leading Vehicle Departure Alert, Safe Exit Warning en Rear Seat Alert mee, die laatste werd geïntroduceerd op de vernieuwde Santa Fe en waarschuwt voor nakend gevaar mocht je kroost (of anderen) op de achterbank de deur wil openen.

De Hyundai Kona Electric is er nog steeds in twee uitvoeringen op basis van de batterijcapaciteit. De instapper heeft een 39,2 kWh-accupakket die gekoppeld is aan een 136 pk / 395 Nm elektromotor (0-100 in 9,9 seconden en topsnelheid van 155 km/u), het rijbereik ligt hier op 305 km. De 64 kWh variant heeft een 204 pk / 395 Nm sterke elektromotor (7,9 seconden en 167 km/u) waarmee je in optimale omstandigheden tot 484 km ver zou geraken.

Laden kan standaard 3-fasig tot 11 kW aan een Wallbox / publieke laadpaal (4u à 10u), snelladen (DC) kan tot 100 kW (47 tot 64 minuten). Aan een klassiek 230V stopcontact gaat het ook … maar bijzonder traag (17 à 28 uur).

Lees hier onze rijtest met de Hyundai Kona Electric 64 kWh!