Officieel: Peugeot 3008 Hybrid4, 508 Hybrid en 508 SW Hybrid (2018)Peugeot lanceert een plug-in hybride versie van de 3008, 508 Berline en 508 SW.

De elektrificatiehype bereikt nu ook Peugeot met een stekkerversie van de 3008 crossover, 508 Berline en 508 SW break. Dankzij een doordachte plaatsing van de batterijen verliezen deze knappe creaties geen kofferruimte op de reguliere uitvoeringen, behalve de extra laadklep en enkele badges zijn er ook geen visuele verschillen te bespeuren. Binnenin krijg je gelukkig wel een extra menu in de boordcomputer met allerhande handige informatie over je verbruik en (al dan niet) zuinige ingesteldheid.

De voorwielaangedreven Peugeot 508 Hybrid’s rekenen op een 1.6-liter viercilinder PureTech benzine, gloednieuwe 8-traps automaat (e-EAT8) en een 11,8 kWh sterke batterij, tezamen goed voor 225 pk en een zuiver elektrisch rijbereik (volgens de strenge WLTP standaard) van 40 km. De gemiddelde CO2-uitstoot komt zo uit op 49 gram per km.

De Peugeot 3008 Hybrid4 komt met 300 pk (49 g/km CO2) (een pak) krachtiger voor dag, hier is de elektromotor ook op de achteras gemonteerd waardoor de funky Fransman kan terugvallen op vierwielaandrijving. Met een batterijcapaciteit van 13,2 kWh heb je een elektrische autonomie van 50 km. Op termijn zal Peugeot vermoedelijk ook met een voorwielaangedreven 3008 Hybrid (met 225 pk) komen.

De nieuwe plug-in hybrideversies van de Peugeot 3008 en 508 zijn wel pas midden 2019 verkrijgbaar, prijzen volgen later.