Officieel: Hyundai i20 2013
De huidige i10 gaat al een tijdje mee, daarom stelt Hyundai een nieuwe generatie voor op het Autosalon van Frankfurt!

De Hyundai i10 is de kleinste telg binnen het gamma en had nog het familiegezicht van de vorige generatie, hoog tijd dus om deze yukkie terug up to date te brengen. Naast de binnenruimte en functionaliteit wil Hyundai klanten overtuigen met de i10 voor het guitige design, verfijnde rijeigenschappen en een stil interieur…aldus het lovende persbericht.

Naar goede gewoontes is die basisuitrusting ook altijd zeer correct bij Hyundai, maar mocht je nog wat extra willen investeren kan je nu zelfs opteren voor een automatische airco, een verwarmd lederen stuurwiel en cruise control. Ongezien binnen dit lage segment en dat zonder het veiligheidsaspect uit het oog te verliezen met standaard stabiliteitscontrole en gordijnairbags.

In vergelijking met de huidige generatie groeit de i10 in alle richtingen: zo is hij 8 cm langer, 6,5 cm breder én 5 cm lager. Daardoor stijgt de binnenruimte gestaag tot de grootste beenruime (in het totaal meer dan 1,8 m) en kofferinhoud (252 liter) in het segment. Het design volgt de de rest van het gamma met de Fluidic Sculpture vormgeving.

De ontwikkeling vond plaats in het Technical Centre van Hyundai Europa te Rüsselsheim waardoor de wagen voor het eerst een Europese innerlijk krijgt. Voor de productie wordt beroep gedaan op de Turkse Hyundai-fabriek van Izmit waar ondermeer ook de i20 gebouwd wordt. Meer informatie, foto’s en leuke weetjes volgen uiteraard van op de beursvloer in Frankfurt begin september!