porsche_911_turbo1
Porsche zal op het autosalon van Frankfurt de nieuwe 911 Turbo voorstellen. Zoals we dat van Porsche gewoon zijn, zitten de veranderingen vooral onderhuids.

De nieuwe Porsche 911 Turbo is in feite een verbeterde versie van de vorige 911 Turbo. Alle essentiële details werden herbekeken en lichtjes verbeterd. Zo kwamen de ingenieurs uit bij een nieuwe 911 Turbo die minder benzine verbruikt, minder weegt, sneller is en een betere wegligging kent. Niet mis, als je ’t mij vraagt.

Onder de motorkap van de nieuwe Porsche 911 Turbo vinden we een 3.8 liter turbomotor met een vermogensoutput van 500 pk (+20 pk). De motor is volgens Porsche volledig nieuw en beschikt over directe brandstofinjectie en een turbo met variabele turbine geometrie. Optioneel kan de motor gekoppeld worden aan een zeventraps PDK versnellingsbak met dubbele koppeling. Wie voor de PDK bak kiest kan optioneel ook schakelflippers achter het stuur krijgen.

Het optionele Sport Chrono Package Turbo geeft je Porsche 911 Turbo extra charisma, dit aan de hand van een geïntegreerd display voor Launch Control en een Sport/Sport Plus modus. De combinatie van al deze verbeteringen zouden volgens Porsche van de 911 Turbo een waardige opvolger moeten maken voor de huidige 911 Turbo.

De nieuwe Porsche 911 Turbo is dankzij het gebruik van directe brandstofinjectie en het PDK versnellingsapparaat maarliefst 18 procent zuiniger dan zijn voorganger. Het verbruik ligt tussen 11,4 en 11,7 liter per 100 kilometer, afhankelijk van welke configuratie je kiest. De 911 Turbo voldoet ook aan de EURO-5 emissienorm. Heb je lak aan het milieu dan sprint de zevende generatie 911 Turbo van 0 naar 100 km/u in 3,4 seconden en haalt hij een topsnelheid van 312 km/u.

Helaas, beauty comes with a price, €157.057 voor de cabrio en €145.871 voor de coupé om precies te zijn. Het gaat hier wel over de Duitse prijs inclusief BTW. (In Duitsland: 19%, in België 21%)

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

Intelligent Power: Consumption Down Significantly, Performance Up Once Again

Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, is proudly presenting a new top model at the pinnacle of its broad range of production sports cars: The new Porsche 911 Turbo combines far-reaching innovations in technology with fine tuning and supreme refinement in design. All key features of this high-performance sports car have been significantly improved, the new 911 Turbo combining a substantial improvement in fuel efficiency and lower weight with more power, even higher speed, and enhanced driving dynamics.

Particularly in terms of fuel economy and dynamic performance, the new top-of-the-range 911 from Zuffenhausen now stands out even more than before from its competitors in the market. Porsche’s new top model will be presented to the public for the first time at the Frankfurt Motor Show from 17 – 27 September.

The heart and highlight of the seventh generation of the Turbo is the new power unit displacing 3.8 litres and delivering maximum output of 500 bhp (368 kW). The first entirely new engine in the 35-year-history of the Turbo comes with features such as Direct Fuel Injection and Porsche’s exclusive turbocharger with variable turbine geometry on a gasoline power unit. And as an option, the new six-cylinder may be combined for the first time with Porsche’s seven-speed PDK Doppelkupplungsgetriebe (Double-Clutch Gearbox).

Models equipped with PDK are also available with a new, optional three-spoke steering wheel with gearshift paddles as an alternative to the standard steering wheel with its proven shift buttons. Fitted firmly on the steering wheel, the right paddle is for shifting up, the left paddle for shifting down. In conjunction with the optional Sport Chrono Package Turbo both the gearshift paddle and the PDK steering wheel with its shift buttons come with integrated displays for Launch Control and the Sport/Sport Plus mode, which are however designed differently on the two steering wheels.

The combination of PDK, Direct Fuel Injection and turbocharging ensures an unprecedented standard of efficiency, agility, responsiveness and performance, the Porsche 911 Turbo reducing CO2 emissions versus its predecessor by almost 18 per cent and therefore ranking unique in its segment also in this respect. Depending on the configuration of the car, the new top model requires just 11.4 – 11.7 ltr/100 km (equal to 24.8 – 24.1 mpg imp) under the EU5 standard. And unlike most other cars in its segment, the new Turbo remains even further below the crucial level of fuel consumption for gas guzzler tax in the USA, the special tax imposed on cars with substantial fuel consumption. All this despite acceleration to 100 km/h in 3.4 seconds. Top speed, in turn, is 312 km/h or 194 mph.

The Turbo driver of the future will also enjoy a further improvement in driving dynamics, detailed enhancement of PTM fully controlled all-wheel drive and PSM Porsche Stability Management being further supported by new PTV Porsche Torque Vectoring available as an option. This makes the car even more agile and precise in its steering for an even higher level of driving pleasure.

Sales of the new Porsche 911 Turbo in both Coupé and Cabriolet guise are starting in Germany on 21 November 2009. The Euro base price without value-added tax and national specifications is Euro 122,400.- for the Coupé and Euro 131,800.- for the Cabriolet. The gross retail price in Germany, therefore, is Euro 145,871.- for the Coupé and Euro 157,057.- for the Cabriolet, in each case including 19% value-added tax and national specifications.