Porsche 911 997 Turbo Cabriolet
Een monster, zo kan je het best de Porsche 911 Turbo Cabriolet vernoemen, maar dan wel een goedaardig monster. De open versie van de 997 Turbo is het meest extreme zonder vast dak dat Porsche momenteel te bieden heeft.

De verantwoordelijke voor al dit geweld is een combinatie van de bekende 3.6 zescilindermotor, een stoffen dak en enkele gestoorde ingenieurs. Anders kan ik me niet inbeelden dat iemand tot de conclusie kan komen dat er nood is aan een beest zonder dak. Hard Cruisen met je Turbo Cabriolet zonder dak lukt dan ook perfect, maar dit neemt niet weg dat je bekeken wordt. Elke Porsche 911 heeft nog altijd iets potsierlijk over zich, en dat wordt bewonderd door 99% van de bevolking. In de stad, op het rustige platteland of op de autosnelweg, altijd zal je wel bekijk hebben. Qua prestaties moet de 911 Turbo Cabriolet niet onderdoen voor zijn gesloten broer, bij Porsche hebben ze alles zodanig in het werk gesteld dat dezelfde specificaties van de gesloten broer gehaald kunnen worden. Even herhalen: 480pk, 620Nm beschikbaar bij 2000 tr/min, topsnelheid van meer dan 310km/u, 2 dikke turbo’s die constant schreeuwen om aandacht, niets te kort dus.

Als ze bij Porsche iets doen, dan is het sowieso perfect; ze proberen de mens volledig in te palmen met hun prachtig stukje techniek. Alle zintuigen komen aan bod, je voelt de voorwielen in je handen dankzij het stuur, je voelt de grip van de banden via je zitvlak, je oren worden bedolven door het magistrale motorgeronk en je neus ervaart de geur van de afgematte remmen. Ook qua veiligheid moet je niet onderdoen, in de Turbo Cabriolet zijn alle mogelijke bekende en minder bekende veiligheidssystemen aanwezig.

Vanbinnen vinden we uiteraard Deutsche qualität, alles is perfect afgewerkt en zit als gegoten. Veel bagage en/of passagiers kan je uiteraard niet meenemen maar dat weet iedereen die zich een Porsche 911 aanschaft. Het uiterlijk is het minpunt van deze wagen. Elke 911 variant ziet er grotendeels hetzelfde uit, op de stoere luchtgaten in de neus en de subtiele spoiler achteraan na. Het straalt ook geen zomergevoel uit, ik zou het zelfs saai durven noemen, toch tijdens de zomermaanden.

Qua prijs/prestatieverhouding scoort deze Duitser alweer erg goed, voor €150.000 heb je alreeds een startmodel (mogen we dit zo wel noemen?) maar zoals we dat van Porsche kennen, is er een uitgebreide optielijst met oa. keramische remschijven, speciale velgen, tip-tronic, .. Mocht je dit ervoor overhebben, doe het dan vooral omdat je van deze wagen houdt. Wil je met deze wagen stoer doen ten opzichte van vrienden & kennissen, koop dan beter een Carrera 4S Cabrio. De modale medemens ziet toch geen verschil en je bespaart je een grote smak geld.

Conclusie: deze prachtige Porsche Turbo Cabriolet is een ideale cabrio voor zowel stads- als autosnelwegen indien het vermogen en het weer het toelaten. In deze klasse scoort deze wagen zelfs erg goed qua prestaties. Enkel jammer van het saai uiterlijk en de overvloed aan negenelf’jes op de straat. Al bij al is deze roadster de perfecte bolide om onze top10 te openen. Op naar nummer 1!

Porsche 911 997 Turbo Cabriolet

Porsche 911 997 Turbo Cabriolet

Porsche 911 997 Turbo Cabriolet

Porsche 911 997 Turbo Cabriolet

Porsche 911 997 Turbo Cabriolet

Porsche 911 997 Turbo Cabriolet

Porsche 911 997 Turbo Cabriolet