Volgens bronnen zou BMW van plan zijn om een ActiveHybrid Concept van de nieuwe 5-Reeks Sedan voor te stellen op het autosalon van Genève.
Terwijl de 1-Reeks Coupé ActiveE volgende maand op het autosalon van Detroit onthuld zal worden, vertelt de geruchtenmolen ons dat het autosalon van Genève het debuut zal betekenen voor een BMW 5-Reeks ActiveHybrid Concept. Uniek is het ongetwijfeld, want er kwam nooit eerder een hybride op basis van de 5-Reeks. De 7-Reeks kreeg eerder dit jaar wel al een ActiveHybrid-versie met onder de motorkap een V8 die gekoppeld wordt aan een elektromotor en samen goed is voor 465 pk en 600 Nm.
Voor de BWM 5-Reeks ActiveHybrid zou BMW echter geen V8 gebruiken maar opteren voor een zes-in-lijn met 218 pk gekoppeld aan een 40 pk sterke elektromotor. Verder zal de 5-Reeks ActiveHybrid een stuk dichter bij de grond staan en zal de wagen aerodynamisch geoptimaliseerd worden om de weerstandscoëfficiënt verder te verlagen. De productieversie van de 5-Reeks ActiveHybrid zou tegen eind 2010 op de markt moeten komen. (Via: BMWBlog)
Gerelateerde artikels
Renault heeft met de gloednieuwe Symbioz E-TECH Full Hybrid nog een zuinige, functionele en moderne SUV in de aanbieding.
Als de Europese consument volop de SUV kaart trekt … is het maar logisch dat je daar als autoconstructeur op inspeelt. Het perfecte voorbeeld daarvan is de nieuwe Renault Espace die nu met een verhoogde koetswerkvorm komt. Met de knappe Rafale heeft Renault nu ook een nieuwe SUV vlaggenschip terwijl de Symbioz nieuwkomer zich tussen de vernieuwde Captur en Austral positioneert.
De Franse autobouwer is fier op de compacte buitenafmetingen (4,41 meter lang) in combinatie met de ruimte binnenin. Afhankelijk van de positie van de verschuifbare achterbank (16 cm) kan er 492 à 624 liter bagage in de koffer. Met die achterbank neergeklapt (60:40) stijgt het laadvolume van de Renault Symbioz tot 1.582 liter.
Binnenin prijkt er een digitaal instrumentenpaneel (10,3”) en verticaal OpenR infotainmentsysteem (10,4”). Dat laatste draait op Android Automotive wat voor een logische werking, vlotte prestaties en hedendaagse functionaliteit zorgt. De Symbioz komt standaard met het glazen Solarbay dak, een innovatieve feature die je zowaar naar hartenlust kan verduisteren (niet, matig, meer en volledig). De interieurbekleding is dan weer afhankelijk van het gekozen uitrustingsniveau (Techno, Esprit Alpine of Iconic).
De lichtblauwe Bleu Mercure tint is nieuw en Rouge Flamme is zowaar gratis. Maar ook de Blanc Nacré, Gris Cassiopée, Noir Étoilé, Gris Rafale en Bleu Iron kleuren behoren tot de mogelijkheden. Rondom prijken er 18” of 19″ velgen.
Renault Symbioz E-TECH Full Hybrid
De Renault Symbioz komt enkel met de 145 pk sterke E-TECH Full Hybrid motorisatie. Deze aandrijflijn is gebaseerd op een 1.6-liter benzinemotor die bijgestaan wordt door twee elektromotoren en een compacte batterij (1,2 kWh). Uiteindelijk goed voor een knap normverbruik van 4,6 liter benzine per 100 km (WLTP).
Deze stoere Fransman moet dé symbiose zijn qua functionaliteit, zuinigheid, frisse looks en moderne rijhulp/veiligheid. Tegen het najaar verwachten hem bij de lokale Renault verdeler. Een Belgische prijs wordt pas later gecommuniceerd, we rekenen op ongeveer 32.500 euro in basisvorm.
De gloednieuwe MG MG3 Hybrid+ heeft naast talrijke kwaliteiten nu ook een zeer scherpe prijs.
In tegenstelling tot de restmeerderheid van het MG gamma is de gloednieuwe MG3 Hybrid zowaar voorzien van klassieke verbrandingsmotor! Wel een zuinige dankzij de aanwezigheid van klassieke hybride techniek. Het verbruik zou daardoor rond de 4,4 liter per 100 km (100 g/km CO2) schommelen. Ideaal voor diegenen die nog niet willen/durven/kunnen switchen naar een EV! De lage numerieke waarde verwijst op zijn beurt naar de compacte afmetingen.
De Belgische prijs van de MG3 Hybrid start net onder de 21.000 euro. Anno 2024 kunnen/mogen we dat zowaar als “scherp” omschrijven voor een moderne B-segment stadswagen. Met wat meer budget ter beschikking kan je ook voor het Comfort (vanaf 22.485 euro) of Luxury (vanaf 24.985 euro) uitrustingsniveau gaan. Steevast in combinatie met de uitmuntende garantie van 7 jaar (of 150.000 km) en 293 liter kofferruimte.
Elke MG3 Hybrid+ is voorzien van een 1.5-liter viercilinder benzinemotor, automatische 3-versnellingsbak en elektromotor. Tezamen goed voor 194 pk / 245 Nm waarmee je de 0-100 km/u sprint doet in 8 seconden. En bij 170 km/u reeds de topsnelheid bereikt. Al mag je in het dorp of stad vaak maar 30 km/u meer…
Binnen het hybride B-segment neemt de MG3 Hybrid+ het voornamelijk op tegen de opgefriste Toyota Yaris (115 pk, vanaf 26.190 euro), zijn Japanse neef Mazda 2 Hybrid (116 pk, vanaf 27.790 euro) en de Renault Clio E-Tech Hybrid (145 pk, vanaf 22.400 euro).
Voor een bestelbon en eventuele commerciële acties verwijzen we jullie graag door naar de Belgische MG Brandstore.
Na de 4 Reeks Coupé en 4 Reeks Cabrio voorziet BMW de knappe 4 Reeks Gran Coupé en zuiver elektrische i4 eveneens van een facelift.
Drukke tijden bij BMW. Na de facelift voor de 3 Reeks Berline + 3 Reeks Touring en 4 Reeks Coupé + 4 Reeks Cabrio is het nu aan de beurt voor de hippe 4 Reeks Gran Coupé. En direct ook de zuiver elektrische i4 afgeleide! Grondige visuele nieuwigheden blijven achterwege maar wie goed kijkt zal een licht aangepaste grille, bumpers, koplampen én rode achterlichten bemerken.
In de personalisatiegids verwelkomen we de Cape York Green en Fire Red koetswerkkleuren naast nieuwe 19” en 20” velgen. De i4 had reeds het Curved Display, na deze update is dat ook bij de Vier Gran Coupé het geval. Verder voorziet de Duitse premiumconstructeur nieuwe (milieuvriendelijke) bekledingen voor zetels en het dashboard. Naast een afgeplat stuurwiel en aangepaste (en verlichte) ventilatieroosters.
Ondanks de stevige interesse voor de 320e en 330e plug-in hybrides moet de knappe 4 Reeks Coupé het nog steeds zonder PHEV versie doen. Wel groeit het aanbod van de i4. Zo krijgen de i4 eDrive35 (286 pk), i4 eDrive40 (340 pk) en i4 M50 (544 pk) het gezelschap van een i4 xDrive40 met 401 pk / 600 Nm en vooral vierwielaandrijving. Deze geraakt maximaal 548 km ver met een volle batterij (83,9 kWh).
Het aanbod van de BMW 4 Reeks Gran Coupé blijft ook na de facelift behouden met bekende vier- en zescilinders. Dit zowel aan benzine (420i, 430i en M440i) als dieselzijde (420d, 430d en M440d).
In juli 2024 gaat de 4 Reeks Gran Cabrio en i4 facelift in productie te München. Kort daarna zullen ze opduiken bij de BMW Verdeler bij jou in de buurt. Prijzen volgen later … maar zullen in de lijn liggen van het huidige aanbod.