Officieel: Mercedes V-Klasse Marco Polo MPV + EQV EV facelift (2023)Met een ingrijpende facelift worden de functionele Mercedes V-Klasse (Marco Polo), EQV, Vito en eVito opgewaardeerd.

Tegen 2026 wil Mercedes het flexibele Van Electric Architecture platform (VAN.EA) presenteren en daarop een resem functionele MPV EV modellen bouwen. Tot dan moeten de huidige V-Klasse (W447) en de V-Klasse Marco Polo, EQV, Vito en eVito varianten meegaan waardoor Mercedes ze nu (opnieuw) trakteert op een deugddoende facelift.

Grootste visuele nieuwigheid is de prominente(re) en behoorlijk karatervolle grille vooraan à la S-Klasse. Afhankelijk van het uitrustingsniveau krijg je zelfs een fysieke ster bovenop. Tevens zijn er nu intelligente Multibeam LED koplampen beschikbaar terwijl de achterlichten ook gewijzigd (en verdonkerd) werden. Inzake personalisatie groeien de keuzemogelijkheden met nieuwe velgen (17”, 18” of 19”) en kleuren.

Binnenin maakt het vernieuwde stuurwiel en gemoderniseerd MBUX infotainmentsysteem zijn opwachting. Voor de Vito (en de zuiver elektrische eVito) wordt dat een 5,5” digitaal instrumentenpaneel in combinatie met een 10,25” centraal display. De meer luxueuzere V-Klasse (en V-Klasse Marco Polo + EQV MPV) krijgt een dubbel 12,3” display mee. Met wat meer budget tover je ook LED sfeerverlichting (64 mogelijkheden), 360° camera, verwarmd stuurwiel en een draadloze telefoonlader tevoorschijn. Het arsenaal aanwezige rijhulp- en veiligheidssystemen werd uiteraard aangevuld.

In afwachting van de grondige elektrificatie .. blijft het momenteel nog gewoon bij het aanbod met klassieke verbrandingsmotoren. Naast de EQV en eVito EV’s natuurlijk! We gaan er vanuit dat de V220d (163 pk), V250d (190 pk) en V300d (239 pk) dus op post blijven. In het geval van de Vito wordt dat een 102 pk of 136 pk sterke diesel.

Meer informatie omtrent prijzen en beschikbaarheden van deze V-Klasse facelift bij de Belgische Mercedes verdeelpunten.

Lees hier onze rijtest met de Mercedes V250d!