Nieuwe 1.0 TCe100 LPG motorisatie voor de Renault Clio en Captur (2020)

Nieuwe 1.0 TCe100 LPG motorisatie voor de Renault Clio en Captur (2020)In navolging van het Dacia gamma krijgen ook de nieuwe Renault Clio en Captur een LPG bi-fuel motor!

De nieuwe Clio en Captur staan intussen al enkele maanden in de showrooms, vanaf heden zijn de compacte Fransmannen (of vrouwen?) vanaf 1 april 2020 (geen grap) eveneens te bestellen in een 1.0 TCe100 LPG variant. De driecilinder levert nog steeds 100 pk / 170 Nm maar stoot tot 8% minder CO2 uit. Daarboven zou het financieel voordeel oplopen van 8% (tov diesel) tot 30% (tov benzine) zonder dat er enig visueel verschil is.

De 1.0 TCe LPG kan zowel op benzine als LPG (Liquid Petroleum Gas) lopen. De ijzersterke gastanks (32 liter voor de Clio en 40 liter in de Captur) nemen enkel de plaats van het reservewiel in waardoor het laadvolume ongewijzigd blijft, het rijbereik loopt anderzijds wel op tot meer dan 1.000 km. Volgens het Europese gemiddelde kan je in één-op-vier tankstations LPG tanken.

De Renault Clio TCe 100 LPG start aan 18.500 euro, in het geval van de Captur TCe 100 LPG wordt dat 21.175 euro. Dat is 1.000 euro meer als de klassieke 1.0 TCe100 benzinevariant, een meerprijs die je snel kan terugverdienen. De waarborg van 3 jaar (of 100.000 km) blijft intact gezien de LPG installatie door Renault zelf wordt ingebouwd!

Lees hier onze rijtest met de Renault Clio 1.3 TCe!

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...