Officieel: DS DS7 SUV facelift (2022)De opgefriste DS7 doet het vanaf heden zonder Crossback in zijn benaming. Ook op vlak van technologie, comfort, rijhulp en plug-in hybrides werd de stoere Fransman opgewaardeerd.

In 2017 werd het SUV gamma van het Franse DS Automobiles aangevuld met de DS7 Crossback, een modieuze SUV. Naast een karaktervolle grille en haute gamma interieur herinneren we ons vooral de draaiende lichtunits. Die hebben de opfrisbeurt niet overleefd net zoals de Crossback in de naamgeving. Bonjour DS7 !

De vernieuwde DS Sept is direct herkenbaar aan de behoorlijk expressieve dagrijverlichting die nog een stapje verder gaat dan bij de DS4! Optioneel kan je hier de krachtige DS Pixel LED Vision 3.0 koplampen verkrijgen die een feilloze lichtbundel creëren.

Binnenin oogt het nog steeds zeer très chic met een uniek karakter. Wel ging de DS7 SUV op technologisch vlak er op vooruit, ondermeer met een 12” infotainmentsysteem. Dat moet niet enkel sneller/logischer werken, het omvat ook meer functionaliteit. Achter het fijne stuurwiel zit er eveneens een 12” display dat diverse rij-informatie kan weergeven. Op vlak van comfort ben je hier sowieso aan het juiste adres met zeer aangename zetels.

Naast een efficiënte 1.5 BlueHDI turbodiesel (130 pk) omvat het motorengamma van de DS7 voornamelijk uit zuinige PHEV derivaten. Instapper van dienst is de voorwielaangedreven E-Tense 225 met 225 pk dankzij de innige samenwerking tussen een 1.6-liter viercilinder (180 pk), elektromotor (110 pk) en 8-traps automaat. De E-Tense 300 4×4 profiteert van een extra elektromotor op de achteras (lees: vierwielaandrijving) en heeft 300 pk ter beschikking!

DS7 E-Tense 360 4×4 DS Performance topversie

De DS7 E-Tense 360 4×4 DS Performance is gloednieuw. Zoals de naam doet vermoeden is deze topversie 360 pk sterk en met 510 Nm heb je voldoende aan 5,6 seconden om 100 km/u te bereiken. De 14,2 kWh batterijpack zou hier voor net geen 60 km zuiver elektrisch rijbereik (WLTP) zorgen. Naast de nodige visuele details (oa 21” lichtmetalen velgen) noteren we hier nog een sportonderstel (15mm lager), krachtige remmen en aangepaste dempers.

Bestellen kan vanaf de zomer, de eerste vernieuwde DS7’s zetten nog dit jaar voet op Belgische bodem! Prijzen werd niet vrijgegeven, reken opnieuw op ongeveer 50.000 euro.