Officieel: BMW X3 M + X4 M facelift (2021)Tezamen met de reguliere uitvoering frist BMW ook de X3 M en X4 M krachtpatsers op.

Naast de LCI (life cycle impulse, ook wel “facelift” genoemd) voor de reguliere X3’s en X4’s komt BMW gelijktijdig met een soortgelijke update voor de X3 M en X4 M. Ook hier krijgen we smallere LED koplampen, grotere grille en scherpere bumpers naast extra personalisatiemogelijkheden en véél moderner interieur. Blikvangers zijn de digitale tellers (10,25”), hightech infotainment (12”) en talrijke gadgets. Uiteraard met de nodige sportieve accenten vanbinnen én vanbuiten.

Op motorisch vlak draait het nog steeds om de 3.0-liter zescilinder. Beginnen doe je met de X3 M en X4 M (480 pk / 600 Nm), daarboven prijkt de Competition (510 pk / 650 Nm) topversie. Die laatste is 50 Nm sterker dan voordien (à la M3 Berline) wat 0,3 seconden scheelt op de 0-100 sprint. Die duurt nu slechts 3,8 seconden, de topsnelheid ligt op 250 km/u (standaard) of 285 km/u (M Drivers Package).

Alle varianten rekenen voor een optimale krachtontplooiing op xDrive vierwielaandrijving (zonder driftmodus wel) en de 8-traps Steptronic sportautomaat met schakelflippers. Krachtige remschijven, adaptieve M dempers staan op de optielijst, een aangescherpt weggedrag en betrokken soundtrack behoort tot de standaarduitrusting. Net zoals de verhoogde functionaliteit (X3) of lifestyle vormgeving (X4).

BMW produceert de opgewaardeerde X3 (M) en X4 (M) nog steeds in Amerika, tegen het najaar moeten ze hier te verkrijgen zijn aan een nog ongedefinieerde vanafprijs.