Officieel: Porsche 911 (992) Turbo S + Turbo S Cabriolet (2020)Met de nieuwe Turbo S heeft de huidige Porsche 911 (992) generatie een waardig (en 650 pk sterk!) topmodel, desgewenst als Turbo S Cabriolet te verkrijgen.

Voor een nieuwe GT3 is het duidelijk nog net te vroeg, wel lanceert Porsche de behoorlijk begeerlijke 911 Turbo S variant. Vermoedelijk komt daar op termijn nog een reguliere 911 Turbo (mét 600 pk?) bij maar als ze in Zuffenhausen iets doen, dan doen ze het direct goed!

De nieuwe 911 Turbo S en 911 Turbo S Cabriolet (desgewenst met gekleurde softtop) rekenen wederom op de gekende 3.8-liter zescilinder (mét twee turbo’s, vandaar de benaming) en doet het maar liefst 70 pk / 50 Nm beter als zijn voorganger. Zo noteren we 650 pk / 800 Nm (!) die richting de vier wielen vloeien, toch geniet de achteras de prioriteit om het dynamische karakter te benadrukken. Dankzij de efficiënte PDK transmissie en launch control kan je in 2,7 seconden (!) naar 100 km/u knallen, in 8,9 seconden zit je al aan 200 km/u en bij 330 km/u zit het gedaan met de pret.

Aan de buitenzijde is deze 911 Turbo S te herkennen aan zijn grotere grille, bredere heupen, rechthoekige uitlaatmonden (2x twee stuks) en een uitschuifbare spoiler. Die zorgt – samen met andere aerodynamische aanpassingen – voor 15% méér downforce als zijn voorganger. Vooraan meten we 20” lichtgewicht velgen, achteraan is dat 21”.

De 911 Turbo S Coupé is reeds te bestellen tegen een prijs van 223.099 euro, de dakloze 911 Turbo S Cabriolet heeft een prijskaartje van €236.893 euro. Vanafprijzen wel te verstaan want ook hier is een (lange) optielijst beschikbaar met leuke gadgets zoals een sportuitlaat, meervoudig verstelbare zetels, 10 mm verlaagd Porsche Active Suspention Management sportchassis en de nodige personalisatie.