Officieel: Mercedes GLA250e plug-in hybride (2020)Ook de compacte Mercedes GLA crossover krijgt een zuinige/efficiënte GLA250e plug-in hybride aandrijflijn.

Vorig jaar trakteerde Mercedes de A-Klasse, A-Klasse Berline en B-Klasse op doordachte 250e plug-in hybride techniek, nu is de GLA crossover aan de beurt. De compacte Das Haus familie delen dezelfde bouwstenen wat de toevoeging vergemakkelijkte, tegen de lente moeten de GLA250e PHEV al in de showrooms staan.

De GLA250e plug-in hybride rekent op de 1.3-liter viercilinder, krachtige elektromotor, 15,6 kWh batterij en een 8-traps automaat, tezamen goed voor een systeemvermogen van 218 pk / 400 Nm. Mercedes is nog druk aan het cijferen maar spreekt momenteel van een 0-100 sprint in 7,1 seconden, topsnelheid van 220 km, 38 g/km CO2 en een zuiver elektrisch rijbereik van maximaal 61 km.

De Mercedes GLA250e krijgt specifieke rijmodi mee en het MBUX infotainmentsysteem zorgt voor een optimale energieontplooiing, toch als je gebruik maakt van de ingebouwde navigatie. De kofferruimte zou slechts “minimaal” kleiner zijn, de watergekoelde batterij zet wel 150 kg extra op de weegschaal. Het grootste visuele verschil zit hem in de extra laadklep en vele EQ Power badges rondom.

We gaan er vanuit dat de Mercedes GLA250e plug-in hybride ongeveer 43.500 euro zal kosten in basisvorm. Ook van de CLA Coupé en CLA Shooting Brake komt er een 250e plug-in hybride versie!