Officieel: Mercedes A-Klasse A250e Plug-in Hybrid (2019)De blitse Mercedes A-Klasse krijgt (eindelijk) een 218 pk sterke plug-in hybride variant met een beperkte CO2 uitstoot van 33 g/km!

Mercedes is druk in de weer met de (doorgedreven) elektrificatie van haar gamma, naast de zuiver elektrische EQ modellen (met de EQC SUV als vlaggenschip) focussen ze zich ook op de klassieke plug-in hybride. De A-Klasse mag de spits afbijten in zowel de hatchback als berline met een A250e motorisatie, visuele verschillen behalve de extra laadklep rechtsachter en de vele EQ Power badges zijn er niet. Al is Das Haus wel zo eerlijk om te vermelden dat het koffervolume “iets kleiner” uitvalt.

Onder de motorkap ligt er een 1.3-liter benzinemotor (160 pk / 250 Nm) die de hulp krijgt van een elektromotor (101 pk / 300 Nm) en een 15,6 kWh batterijpack. Goed voor een systeemvermogen van 218 pk / 450 Nm (33 g/km CO2!) waarmee je 6,6 seconden nodig hebt om de nul-naar-honderd sprint te voltooien. Zuiver elektrisch kan je tot 140 km/u rijden, wanneer de benzinemotor bijsprint loopt dat op tot maximaal 235 km/u.

Aldus de strenge WLTP testcyclus doet de Mercedes A250e het met een zuiver elektrisch rijbereik van 60 à 68 km. Met een krachtige AC laadpaal (wisselstroom) is deze ecologische Duitser in minder dan 2 uur volgeladen, via een gelijkstroom (DC) laadpunt moet het lukken (tot 80%) in minder dan een half uur.

De bestellijnen gaan zeer binnenkort open, reken voor de Belgische markt op ongeveer 37.000 euro. Vanafprijs wel te verstaan.

Lees hier onze rijtest met de Mercedes A200!