Officieel: Mitsubishi L200 pick-up (2018)De stoere Mitsubishi L200 zit in ’t nieuw!

Al meer dan 40 jaar maakt de L200 het mooie weer in het pick-up segment en de Japanners achten de tijd rijp om met de 5e generatie naar buiten te komen. Dit deden ze in Thailand waar ze niet enkel de L200 produceren maar ook de verkoop zal starten, gezien de grote lokale interesse geen onlogische keuze! Na verloop van tijd (medio 2019) volgt de rest van Azië, Europa en Zuid-Amerika.

De nieuwe Mitsubishi L200 is gezegend met de imposante Dynamic Shield voorzijde die overkomt van de nieuwe Outlander en Eclipse Cross. Binnenin primeert dan weer het functionele karakter van de L200 en is er is dus geen ruimte voor tierlantijntjes, alles is duurzaam, doordacht en moet tegen een stootje kunnen. Met een resem handige opbergvakken en moderne connectiviteit moet de L200 toch enig comfort kunnen bieden onderweg. Dankzij handige hulpmiddelen (dodehoekdetectie, 360° camera, Rear Cross Traffic Alert, …) zal/moet dat in alle veiligheid gebeuren.

Omtrent de motorkeuze voor de Europese markt is Mitsubishi er nog niet uit, ofwel krijgen we een nieuwe dieselmotor ofwel gaan ze de bestaande 2.4-liter viercilinder ietwat finetunen om aan de strenge Euro6 milieunormen te voldoen. Wel laten ze alvast weten dat er een nieuwe automaat zal komen, ditmaal met 6 verzetten ipv 5.

Op vlak van terreinwaardigheid rekent de nieuwe L200 op het Super Select 4WD of Easy Select 4WD systeem, op eenvoudige wijze moet je dus voor extreme offroadprestaties kunnen gaan! Hill Descent Control is vanaf heden ook standaard en met de verbeterde remmen (zowel de remschijven als zuigers) staat de Japanse pick-up snel(er) stil.

In het verleden resulteerde een samenwerking tussen Fiat en Mitsubishi in de Fullback kruisbestuiving van de L200, nu de Japanners onder de Renault-Nissan alliantie varen lijkt de kans klein(er) dat er opnieuw een soortgelijke Italiaanse pick-up zal komen.