Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic
Verzamelaars houden van speciale gelimiteerde edities en constructeurs verdienen daar veel geld aan. Porsche brengt de 911 Sport Classic.

De 911 Sport Classic zal precies 250 maal gebouwd worden en zal voor het eerst voorgesteld worden op het autosalon van Frankfurt, dat binnen 2 weken plaatsvindt. Deze 911 komt van de Porsche Exclusive-divisie, die speciale modellen maakt.

Het speciale karakter van deze wagen komt van het ‘dubble-dome’ dak, dat speciaal voor deze wagen ontwikkeld werd. Verder is de wagen een stuk breder geworden dan de Carrera S waarop hij gebaseerd is. De voorspoiler en de ‘ducktail‘ achterspoiler moeten ons doen terugdenken aan de legendarische Porsche Carrera RS 2.7 uit 1973. Momenteel komt de kracht weliswaar uit een 3.8 liter zescilinder met directe injectie. Het totale vermogen komt op 408 pk.

De 911 Sport Classic komt met een manuele zesbak, die daar ongetwijfeld zit om de term ‘Classic’ in de benaming alle eer aan te doen. De naam ‘Sport’ wordt dan weer eer aangedaan door keramische remschijven te gebruiken en de wagen iets dichter bij de grond te plaatsen. Om het plaatje helemaal af te maken staat de 911 Sport Classic op 19″ velgen.

Uiteraard dient deze ‘future classic‘ ook een aangename plaats te zijn voor de chauffeur. Porsche experimenteerde met enkele materialen die het nog nooit eerder gebruikte, zoals geweven leder. Speciaal voor de 911 Sport Classic werden er nieuwe sportstoelen ontworpen, met een kleur die past bij de kleur van de deurpanelen. Het dashboard werd in het ‘Espresso Nature’ leder afgewerkt.

Voor de freaks introduceert Porsche bovendien enkele trolley’s, polo’s en petjes van deze 911 Sport Classic. Wie de prijs van € 169.300 zonder belastingen iets te hoog vindt, kan terecht bij 1:43 schaalmodellen. Vanaf begin volgend jaar gaat de wagen in verkoop, enkel de eerste 250 klanten worden bediend.

Porsche Carrera Sport Classic

Porsche Carrera Sport Classic

Porsche Carrera Sport Classic

Porsche Carrera Sport Classic

Porsche Carrera Sport Classic

The 911 Sport Classic – Exclusive for 250 Fans of the 911

Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, has refined the DNA of the 911 to what must be the most supreme standard of class and style in the 911 Sport Classic available to a strictly limited number of very special 911 enthusiasts. Creating this unique model, Porsche is bringing back the tradition of exclusive small series built in very small numbers. The 911 Sport Classic will be presented at the 2009 Frankfurt Motor Show and is limited in production to just 250 cars.

This very special 911 from Porsche Exclusive has been developed over a project period of about three years, with lots of love for detail, catering especially for the most demanding group of genuine aficionados. Porsche Exclusive is Porsche’s Specialist Department for the most outstanding customised versions of Porsche cars going beyond even the highest standard of the Company’s regular production models.

The unique character of this very special 911 comes out at very first sight in the newly developed double-dome roof. A further highlight of this sports car based on the rear-wheel-drive Carrera S is the wider rear body up by 44 millimetres or 1.73″ and the wider track on the rear axle. The striking SportDesign front apron with its unique spoiler lip and the rear spoiler fixed in position like the legendary ducktail on the 1973 Carrera RS 2.7 round off the unmistakable look of the 911 Sport Classic. Power comes from Porsche’s 3.8-litre with Direct Fuel Injection, increased in this case, also through the introduction of a newly developed resonance intake manifold with six vacuum-controlled switching flaps, by 23 bhp to 408 horsepower for even more outstanding performance.

The 911 Sport Classic comes exclusively with a six-speed manual gearbox. PCCB Porsche Ceramic Composite Brakes ideally reflecting the sporting character of this exclusive 911, PASM sports suspension lowering the entire car by 20 mm or 0.79”, as well as the mechanical rear axle differential and custom-made 19-inch wheels with their rim star painted black all come together to offer a perfect match for the character of this most exclusive car.

The very special, highly sophisticated interior of the 911 Sport Classic bears powerful testimony to one of the core competences of Porsche Exclusive and is characterised by new materials never used before even by Porsche. One example is woven leather made up of smooth leather strips and woven yarn featured on the seat centrepieces of the newly designed adaptive sports seats complete with light-grey piping and on the door panels.

The dashboard including a wide range of inserts and add-on components is finished in Espresso Nature natural leather, providing a distinctive contrast to the exclusive body paint in Sport Classic Grey.

Marking the introduction of this special limited edition model, Porsche Design Driver´s Selection is likewise introducing a range of new and very special products at the Frankfurt Motor Show. The limited edition AluFrame Trolley as well as a polo-shirt, a cap and a personalised lanyard take up the colour concept of the 911 Sport Classic, and in good time for the introduction of the new car a top-quality 1:43 model will also be available.

Sales of the Porsche 911 Sport Classic are starting in January 2010. The Euro base price of the car without value-added tax and national specifications is Euro 169,300.-.

Deel dit bericht:

9 reacties op "Porsche 911 Sport Classic"

  1. XliljeezyX 02-09-2009 om 14:57

    en de carrera S is al best lekker! moet je nagaan hoe lekker dit dan is :O

  2. Kristof 02-09-2009 om 20:36

    Tis wel zo dat er zoveel modellen zijn die (no offence) allemaal op elkaar trekken, dat iedereen zoiets heeft van “hé, weer een Porche”, zonder te weten dat dit een speciale versie is …

  3. MRM 02-09-2009 om 20:45

    Of nòg erger: dat ze denken dat het om een tuner gaat.
    Aan de andere kant heeft het wel zijn charme dat enkel een kenner weet waarover het gaat.

  4. SSq 03-09-2009 om 3:21

    ojeeee… wat een foeilelijke achterspoiler!

  5. Willem 03-09-2009 om 10:04

    Die achterspoiler is super!!

  6. PJS 03-09-2009 om 10:07

    Ik vind de achterspoiler ook erg geslaagd, het geeft de 911 een erg retro look.

  7. mrnix 03-09-2009 om 20:51

    indeed egt een nice auto^^

  8. Kongo 03-09-2009 om 20:52

    nice… really nice… doet me denken aan de tijd dat porsche nog porsche was…..

  9. XliljeezyX 03-09-2009 om 21:07

    @PJS Juist! jij snapt het!

Reageer

Reactie aan het plaatsen...