Nieuwe Mercedes E-klasse: enorm veel foto’s


Alle mogelijke informatie over de nieuwe Mercedes E-klasse hadden we al. Nu vonden we op het web meer dan 40 foto’s van de nieuwe E-klasse.

We zien onder meer het interieur in alle mogelijke uitvoeringen, de achterbank terwijl ze is neergeklapt, de E-klasse met de deuren en koffer open, het dashboard en de details. Veel kijkplezier.

Ook hebben we al een kleine richtlijn voor de prijzen: de goedkoopste variant, de E220 CDI BlueEFFICIENCY zal €41.000 gaan kosten, de E500 kost je zo’n €70.000. (via: Carscoop)

Deel dit bericht:

26 reacties op "Nieuwe Mercedes E-klasse: enorm veel foto’s"

  1. Willem 10-01-2009 om 20:13

    Dit kan ik bezwaarlijk een mooie wagen noemen. De verbouwde neus van een Lexus en de kont van een Hyundai? Kan toch wel beter als je het mij vraagt…

  2. MRM 10-01-2009 om 20:34

    Met de achterkant kan ik het ook niet direct vinden, maar de voorkant vind ik best in orde.

  3. rsprenkeler 10-01-2009 om 23:23

    echt mooi, ga mijn ML 420 er zeker op inruilen

  4. XliljeezyX 11-01-2009 om 12:23

    @MRM daar ga ik in mee 😉

  5. maxim 11-01-2009 om 12:41

    prachtig (voor taxichaufeurs)

  6. eddy 11-01-2009 om 13:55

    zoals het altijd al geweest is bij mercedes zijn het de mensen die nog nooit mercedes gereden hebben en het hun niet kunnen permiteren het een lelijke auto vinden; een boerekar en enkel voor taxi chauffeurs

  7. Patrick A 11-01-2009 om 16:05

    Op het eerste gezicht een prachtige auto.

    Uit ondervinding weet ik dat deze E-klasse uitstekend gaat rijden (heb zelf twee e-klasses gehad).

  8. Willem 11-01-2009 om 16:24

    Op de tenen getrapt Eddy? 😀
    Dus in dat opzicht kunnen mensen die zich bv geen Ferrari kunnen veroorloven (zoals de overgrote meerderheid onder ons) hem (Ferrari) dus ook nooit mooi vinden. Nogal kort door de bocht lijkt me!
    Ik laat mijn oordeel al lang niet meer afhangen van de prijsklasse en/of het feit of ik mij de wagen al dan niet of wel kan veroorloven en met die opvatting in het achterhoofd vind ik het persoonlijk nog steeds een taxiwagen. Veel mooier vanbinnen dan vanbuiten en het zal waarschijnlijk ook wel niet slecht rijden! En eigenlijk, wat is er negatief aan het feit dat hij als taxiwagen beschouwd zou worden? Deze wagens worden juist gekozen adhv verschillende economische factoren, denk maar aan comfort, betrouwbaarheid, kosten/km etc. Lijkt mij eerder een compliment zelfs…;)
    Los daarvan is 40.000€ voor een basisversie gewoon teveel geld voor zo’n wagen. Economische crisis of niet!

  9. Bert 11-01-2009 om 16:30

    @ Eddy; Ik ben van mening dat het feit dat de Mercedes E-klasse vaak als taxi-wagen gekozen wordt geen belediging hoeft te zijn. Een taxi moet juist aan verschillende variabelen voldoen; betrouwbaar zijn, comfortabel zijn en niet onaantrekkelijk zijn. Volgens mij is het dan ook eerder een compliment dat de E-klasse vaak als Taxi gebruikt wordt.

  10. maxim 11-01-2009 om 18:22

    ik vind het echt een mooie wagen met die leds maar als iemand vraagt wat is het eerste wat in je opkomt over de e klasse is het tog T A X I

  11. maxim 11-01-2009 om 18:26

    op de foto van het navigatie scherm kan je zien dat die de schakelmogelijkheid van de s klasse heeft
    🙂

  12. MRM 11-01-2009 om 18:29

    ja, het systeem is zo goed als identiek. Night Vision zal ook op de E-klasse zitten, al weet ik niet of dat standaard zo zal zijn of dat het bijbetalen wordt.

  13. maxim 11-01-2009 om 18:35

    en eddy ik heb al in 4 rolce gezeten 2 bentlys 3 keer in s klasse 2 keer in cl klasse en 2 keer in masserati ,…..

  14. MRM 11-01-2009 om 18:37

    @Maxim: Rolls-Royce, Bentley en Maserati 😉

  15. Zafer 11-01-2009 om 20:33

    Het is een prachtige auto.
    Ik rij nu met een mercedes E-klasse.
    Maar na een paar jaar zal/zou ik met zo een wagen willen rijden.

  16. Peter 17-01-2009 om 13:09

    Ik vindt het goed dat ze eindelijk van die ronde vormen af zijn.
    Hoe meer ik naar de nieuwe E-klasse kijk hoe meer ik de nieuwe vormgeving waardeer. Zowel van binnen als van buiten. Het lijkt me een kilometervreter pur sang.

    Ik heb ergens gelezen dat ze deze auto 80 sensoren hebben gegeven die je rijgedrag in de gaten houden. Ik hoop maar dat er geen elektronica problemen ontstaan bij zo’n auto. Dat zal aardig wat kosten aan onderhoud en reparatie met zicht meebrengen.

    Het gewicht van de nieuwe E-klasse vind ik aan de hoge kant, ze beginnen vanaf 1720kg. Dat wordt flink MRB betalen. Maar MRB wordt toch afgeschaft? Zou Mercedes daarom bij deze auto niet aan gewichtsbesparing hebben gedaan?
    De nieuwe motoren zijn daarentegen wel heel schoon en zuinig. Met een E250 cdi 204pk rij je al gemiddeld 5,3L per 100km. Dat is 1 op 18,8 met een zo’n zware wagen! Lijkt me wel geweldig.

  17. said 20-01-2009 om 21:13

    hallo mensen kan mij iemand vragen waanneer die auto te koop is

  18. drakie 24-01-2009 om 18:42

    Wat een rare voorkant met die dubbele-lichten, Ik vind hem maar niks. Persoonlijk zou ik hem nooit kopen. En meestal moet je je bij Mercedes niet door de prijs laten beïnvloeden. Kwa opties e.d. ziet hij er wel in orde uit.

    Gr,

  19. XliljeezyX 24-01-2009 om 18:51

    @Darkie

    Die dubbele lichten is er al genarties lang.

  20. Peter R 26-01-2009 om 22:51

    Beste Benz-vrienden: Ik heb lang uitgekeken naar deze nieuwe E-klasse. Ik reed voordien met 2 verschillende E-classe wagens en rijd nu een C-klasse omdat ik een klein jaar geleden het vorige model niet meer wou kopen en een niewe nodig had, bad timing heet dat dan.
    Mijn oordeel: Ik vind m’n C mooier, alleen heb ik moeite met het het afdekken van het navigatie scherm. De lijn van deze E is ‘OK’, spuitig dat ze nie, net zoals bij de C, één groot licht voorin hebben geplaatst, en die ‘twee’ lampjes onderin lijken me wat kitcherig, waarom niet gewoon ééntje, het interieur is ook ‘OK’ en geent op de C met een vleugje vroegere E. Het poepke??? spijtig. . . . meer ga ik daar niet over zeggen.
    Weet wel dat mijn volgende een E-classe wordt, en dan gaat het effectief over een economisch stantpunt in deze luxe-classe wagen, met een goeie residuwaarde in het achterhoofd.

    Benz vrienden, veel plezier in Benz land, alles wend.

    Peter

  21. MRM 26-01-2009 om 22:58

    Over de residuwaarde gesproken, ik kreeg onlangs een artikel toegestuurd van Mercedes waarin ze het hadden over residuwaarde en het schijnt dat de E-klasse naar schatting nog 62,5% van zijn waarde zal overhouden binnen ongeveer 3 jaar.
    Mercedes zegt dat dat een uitzonderlijke score is, of dat effectief waar is, daar heb ik geen idee over. De geïnteresseerden vinden hieronder het persbericht.

    Stuttgart – In three years time, the new E-Class will be the car with the highest resale value in the entire luxury segment. According to calculations by the market research institute Bähr & Fess Forecast in Saarbrücken, the new E 250 CDI will then realise up to 62.5 percent of its current new price, and it has therefore received the accolade of “2009 value retention champion” awarded every year by the motoring magazine Auto-Bild. Mercedes passenger cars occupy the peak positions in eight of the market segments analysed, and are therefore generally regarded as the cars with the highest value retention in Germany.
    With the CLS 320 CDI Mercedes-Benz also occupies the second position in the luxury segment, as the specialists calculated a residual value of 61 percent for the four-door Coupé.
    In both the medium and luxury class, Mercedes-Benz takes first place with the C 220 CDI Estate and the S 320 CDIrespectively. The specialists estimate that
    in three years time, these Mercedes models will achieve residual values of 64 and 57 percent.
    As a newcomer to the “value retention hitlist”, the GLK 220 CDI 4MATIC immediately went to place place in the compact off-roader category. In three years time, GLKbuyers can expect to realise up to 66.5 percent of the current new vehicle price. The residual value specialists also have a very high opinion of the Mercedes models ML 280 CDI 4MATIC and R 280 CDI 4MATIC, which each achieved the peak position in their market segment.
    Last not least, the Mercedes-Benz range also has the convertible with the highest value retention: the SLK 200 KOMPRESSOR. According to “Auto-Bild”, this exciting two-seater will still retain up to 66 percent of its current new value when resold in three years time.
    The “value retention champion” among minivans also bears the Mercedes star on its bonnet: the B 150 takes first place in this market segment, and is forecast to achieve a value of 64.5 percent after three years.

  22. koningalbert 31-01-2009 om 22:54

    baaah lelijk wagen baaah men sl 500 en bmw M6 is mooier

  23. maiko 02-02-2009 om 18:48

    Valt wat tegen vind ik ‘k hoop dat de 5 reeks beter gaat worden vanbinnen is hij er wel op vooruit gegaan !! opties vallen ook wel mee !!

  24. fred 05-03-2009 om 11:51

    kan er niet echt warm van lopen een na laatse e klasse van mij heeft in 2 jaar 52 keer binnen gestaan,en de laatste was na 3 jaar volledig versleten dus eerst maar eens bewijzen dat deze eklasse voldoet

  25. flemishsilver 19-08-2009 om 12:58

    een mercedes-benz type E, is gewoon de beste auto van mercedes, qua comfort moet hij niet onderdoen voor een S-type en is veel beter dan een C-type !
    de W 210 is de beste. Zijn opvolger,W211, de eerste versies vol van onvoldoende geteste electronica had problemen ! De laatste versies niet meer.
    Mijn W 210 heeft 250.000km met enkel normale onderhoudskosten !! en blijft stabiel geruisloos rijden met een ophanging (elegance-versie) waarmee je “drempels” zonder in te houden overglijdt !!
    Als men iets van auto’s kent, en veel andere gereden heeft, moet men als autokenner toegeven dat de E-mercedes-benz een automobiel is waar andere autoconstructeurs deze als voorbeeld nemen om hun versie te maken die maar een “proberen” is om de E-mercedes-benz te benaderen… HET ORIGINEEL IS ALTIJD HET BESTE !

  26. Eren 25-10-2009 om 1:47

    hallo allemaal,

    Ik heb nu momenteel een mercedes e270 cdi avantgarde uit 2001. Hij rijdt nu nog altijd perfect, ik heb zo’n 170.000 gereden met deze auto, 4 keer naar Turkije geweest met deze auto behalve dan de 1 nadeel: het verbruikt veel + is het wordt het automatisch geschakeld en dat verbuikt ook wat meer, en als je ook een snelheidsduivel bent zoals ik rij je in sport en dat verbruikt ook veel…

    Mercedes heeft ook zijn voordelen: BMW is wat sportiever maar zijn motor gaat tot max. 500.000 km, mercedes is een luxieuze classice wagen maar het houdt vol tot 999.999 km

    Nu over ” de ” nieuwe E-klasse. Ik vindt het een pracht wagen en ze zeggen dat het wat minder verbruikt…Dus ga ik hem maar is kopen zo snel mogenlijk.
    Eerst was ik plan van om een Audi A6 3.0 TDi uit 2009 te kopen (ook een mooie auto), maar toen liet mijn zoon deze auto zien en ik was er overtuigd dat ik deze auto ging kopen. Deze keer ga ik een E220 avantgarde kopen. Waarom van e270 naar e220?? Omdat “de” nieuwe e220 170pk heeft.

    En nu over de “mistlampen” ik vindt die twee rondjes enorm lelijk, maar die andere hoekvormige met neon-ledjes vindt ik abnormaal mooi dus ga ik een E-klasse kopen met hoekvormige mistlampen.

    Zelf kies ik ervoor om een zwarte E-klasse te kopen en dan de achterruit en de achter zijruiten pik zwart te tinten. En nog schone velgen en dan is hij klaar om te stoefen…

Reageer

Reactie aan het plaatsen...