Officieel: McLaren 675LT Spider (2016)Messcherpe circuitprestaties en toch chillen met je haren in de wind, het kan met de gloednieuwe McLaren 675LT Spider!

Toen McLaren begin dit jaar de 675LT Coupé presenteerde vlogen de 500 beschikbare exemplaren de deur uit desondanks de torenhoge aankoopprijs. Een cabriovariant zou er nooit komen maar het grote succes zette de Britten toch tot nadenken, kort na de eerste prototypes komt McLaren al naar buiten met de goed-nieuws-show! Ook van de 675LT Spider zullen er 500 exemplaren gebouwd worden, wie vroeg genoeg intekent aan €400.000 kan volgende zomer al genieten van deze dakloze supersportwagen!

Het LT – Long Tail – recept blijft bij de McLaren 675LT Spider identiek aan zijn gesloten broertje, je krijgt dus een sportiever voorkomen, een aangepaste grille (die ons doet denken aan de P1), nieuwe sidekirts, een grotere actieve spoiler/luchtrem, twee titanium uitlaatpijpen en lichtgewicht 19″/20″ velgen met competitief Pirelli P Zero Trofeo R rubber. Gewicht besparen was eveneens het toverwoord voor het interieur (leeggewicht van slechts 1.270 kg) met sportzetels uit koolstofvezel/leder/alcantara, wie opteert voor de (gratis) airco doet daar nog eens 16 kg nodeloos gewicht bij..

Van de 540C instapper tot de magistrale P1, McLaren zweert trouw aan de twin-turbo 3.8-liter V8 doorheen het volledige gamma, ook de 675LT Spider krijgt deze dus mee al zou het om een “sterk aangepaste variant” gaan.. Zoals de naam doet vermoeden is er 675 pk en 700 Nm voorhanden waardoor de 0-100 km/u sprint voorbij kan zijn in 2,9 seconden – !!! – en het volgende honderdtal bereik je al na 8,1 seconden! Met wat vrije baan voor je kan je dooraccelereren tot 326 km/u, rustig cruisen in Monaco, Saint Tropez of Knokke behoort gelukkig ook tot de mogelijkheden.

Impressionante cijfers of niet, de 675LT Spider blijft een cabriolet waarmee je tot 30 km/u de hardtop automatisch kan wegtoveren. Dankzij het innovatieve chassis uit koolstofvezel – dat van nature reeds zéér sterk en rigide is – zijn de aanpassingen beperkt om de wagen een gepaste stijfheid te geven. Daarnaast monteert McLaren ook een sportophanging, straffere schokdempers en een bredere achteras.