Officieel: Jeep Compass 1.3 Turbo (2020)Jeep vervangt de 1.4 MultiAir benzinemotor in de stoere Compass door de nieuwe 1.3-liter FireFly exemplaren (130 pk of 150 pk). Kleiner maar zowel krachtiger, zuiniger als schoner!

De lange carrière van de MultiAir motoren in de FCA (Fiat, Jeep, Alfa, Abarth, Lancia, …) familie nadert zijn eindpunt, Jeep schrapt ze alvast in de Compass en kiest in ruil voor de gloednieuwe FireFly benzinemotoren die eerder al in de 500X opdoken!

De FireFly benzine viercilinder is volledig uit aluminium vervaardigd waardoor ze licht wezen (110 kg) en tegelijk krachtigere prestaties kunnen voorleggen. Een 130 pk / 270 Nm uitvoering is de basisversie met manuele zesbak, daarboven zit een 150 pk / 270 Nm versie met zestraps DCT automaat. Deze 1.3-liter Turbo stoot minder CO2 uit (wat gunstig is voor de fiscale berekeningen) en verbruikt bovendien minder.

Omdat de nieuwe Jeep Compass nu in Europa (Melfi, Italië) wordt geproduceerd moet de levertijd veel korter worden en tegelijk zijn er een pak meer personalisatiemogelijkheden voorhanden. Denk aan blitse 19” velgen of de Ivory Tri-Coat, Colorado Red, Blue Italia, Blue Shade en Techno Green koetswerkkleuren in combinatie met een contrasterend zwart dak. Tegelijk zorgt de uitgebreide Uconnect Services voor een verbeterde connectiviteit.

De nieuwe Jeep Compass 1.3 GSE (Global Small Engine) met 130 pk is verkrijgbaar bij de Belgische dealers vanaf €25.900 voor de Sport versie.

Lees hier onze rijtest met de Jeep Compass 1.4 MultiAir!
Lees hier onze rijtest met de Fiat 500X 1.3 FireFly!