Best Customer Experience 4.0: Mercedes werkt aan de perfecte (digitale) klantenervaringNieuwe tijden vragen om een nieuwe aanpak op vlak van (premium) autoverkoop.

Wereldwijd zijn er 6.500 fysieke showrooms waar Mercedes-Benz al haar pracht en praal presenteert en aan de man (m/v/x) brengt maar in deze digitale tijden willen de Duitse ook op digitaal vlak hun beste beentje voorzetten. Dankzij de doorgedreven digitalisering willen ze naar 25% online verkoop in 2025 met nog steeds een hoogstaande service en luxe-ervaring.

Onder de hippe “Best Customer Experience 4.0” noemer presenteerde Mercedes recentelijk een ambitieus actieplan om de perfecte customer journey – zowel online als offline – te creëren voor de huidige en toekomstige klanten. Daarvoor kijken ze vooral naar de Mercedes me-ID, je uniek profiel in de digitale Das Haus wereld via mobiele telefoon, in-car communication, het internet, de vele (toekomstige) pop-up stores of de traditionele verkooppunten.

Door sterk in te zetten op de multichannel klantenbeleving kan de Duitse premiumconstructeur uit Stuttgart mooi inspelen op toekomstige trends zoals digitale dienstverlening waarbij je ondermeer kan betalen voor parking, tankstation of laadpaal via het infotainmentsysteem.