Officieel: Mazda MX-5 facelift (2018)De speelse Mazda MX-5 (en MX-5 RF) krijgt een beperkte opfrisbeurt met méér vermogen, meer veiligheidfeatures én een stuurwiel dat je in de diepte kan verstellen!

Halfweg de levensweg van de huidige Mazda MX-5 Miataa (ND) voorziet de Japanse autoconstructeur een update. Geen echte facelift gezien er zo goed als geen visuele wijzigingen zijn op de introductie na van een donkere afwerking voor de 16″ of 17″ velgen en een bruine afwerking van het stoffen dak. Van dat laatste kan de MX-5 RF dan weer niet genieten met zijn hardtop dakconstructie.

De achterwielaangedreven Mazda MX-5 blijft trouw aan de 1.5-liter en 2.0-liter SkyActiv-G benzinemotoren die licht gewijzigd werden om te voldoen aan de strenge(re) regels die vandaag de dag gelden. In het geval van de 2.0-liter topversie stijgt het vermogen van 160 pk naar 184 pk terwijl er 205 Nm (wat 200 Nm voordien was) paraat staat.

Qua veiligheid verwelkomen we het Advanced Smart City Brake Support systeem dat zelfstandig auto’s en voetgangers kan herkennen en aanrijdingen zal vermijden. Tevens integreert Mazda een Smart City Brake Support Reverse, Driver Attention Alert, Traffic Sign Recognition System en een achteruitrijcamera. Handig(er) is het stuurwiel dat je vanaf heden in de diepte kan verstellen.

Tegen de zomervakantie moet de vernieuwde MX-5 en MX-5 RF bij de lokale Mazda verdeler staan, de vanafprijzen liggen ongetwijfeld in de buurt van de huidige prijzen.