Tesla schrapt '85 kWh' variant van de Model STesla herschikt het Model S aanbod en beperkt het tot 4 versies, de 85 kWh’s zijn jammer genoeg de pineut!

De Tesla Model S passeerde recentelijk nog onze testbank, geheel toevallig zelfs als ‘85D‘. Dat wijst op het feit dat er een batterij van 85 kWh én vierwielaandrijving aanwezig is (D = Dual Motor bij Tesla). Maar ondertussen waren er ook al krachtigere 90 kWh uitvoeringen voorhanden van de luxueuze eletroberline, geheel onlogisch is het dus niet dat de hippe Californische autobouwer die 85 schrapt om productiecapaciteit te reserveren voor de Model X en het configuratieproces onnodig ingewikkeld te maken. Daar waar alle Model S’en in het verleden achterwielaangedreven waren moet je voor dat speelse weggedrag (af te raden bij een dergelijk vermogen) richting de Model S 70 instapper.

De elektrische SUV van Tesla, de X, maakt zeer binnenkort zijn opwachting op het Autosalon van Genève en volgt zo goed als zeker het motorenaanbod van de Model S. Tegen de zomer moeten de eerste Europese leveringen op gang komen, de richtprijs zou ongeveer €4.000 boven de Model S liggen.

Het Belgische Tesla Model S gamma omvat momenteel:

  • 70 kWh – achterwielaandrijving – 320 pk – 420 km rijbereik – vanaf €72.200
  • 70 D kWh – vierwielaandrijving – 334 pk – 440 km rijbereik – vanaf €84.800
  • 90 D kWh – vierwielaandrijving – 422 pk – 550 km rijbereik – vanaf €99.600
  • P90 D kWh – vierwielaandrijving – 722 pk (!!) – 505 km rijbereik – vanaf €122.400

Lees hier onze rijtest met de Tesla Model S 85D!