Officieel: Porsche 991 Turbo (S) (Cabriolet) facelift [540 pk / 580 pk]Na de 991 Carrera’s en Carrera4’s is het volgens Porsche nu tijd om de volledige 991 Turbo familie op een beperkte facelift te trakteren! Die omvat enkele stilistische wijzigingen, een update voor het infotainment en méér vermogen.

Nu ook de “minder krachtigere” varianten van het grote Negenelf gezelschap beschikken over drukvoeding – en dus een pak meer vermogen – moest Porsche de échte Turbo’s wel even opfrissen. Aan de buitenzijde zou je die metamorfose moeten herkennen aan een nieuwe voorbumper, grotere luchthappers en nieuwe LED dagrijverlichting. Ook de achterlichten en deurhendels zijn nieuw én het 20″ lichtmetaal krijgt nog breder rubber mee.

Binnenin krijgen zowel de Porsche 991.2 Turbo, Turbo S en Cabriolet varianten een nieuw stuurwiel – mét functietoetsen, waaronder een boost functie – mee terwijl het Porsche Communication Management infotainmentsysteem (navigatie, connectiviteit, multimedia, …) sneller, beter en efficiënter werkt dan voordien. Standaard voorzien de Duitsers nu ook een hoogwaardig audiosysteem van Bose.

De pre-facelift 3.8-liter zescilinder blijft op post maar krijgt dankzij een aangepaste inlaatkanaal, nieuwe injectoren en een verhoogde brandstofdruk 20 extra pk waardoor de reguliere 991 Turbo nu afklopt op 540 pk en de range topper Turbo S 580 pk meekrijgt! Nul-naar-honderd sprintjes trekken aan het stoplicht gaat nog steeds bijzonder eenvoudig met deze vierwielaangedreven Porker, in respectievelijk 2,9 en 3,0 seconden zit je er reeds voorbij! De topsnelheid ligt ook iets hoger op 320 of 330 km/u, dat terwijl het normverbruik – in theorie – een pak lager ligt dan voordien.

Begin januari trekt Zuffenhausen het doek van deze vernieuwde Turbo op de North American Internation Autoshow (NAIAS) in Detroit, niet toevallig een van meest verkopende markten van de dergelijke pretmobiel. Kort erop staat hij ook bij de Belgische dealers te shinen, een officiële vanafprijs is er nog niet maar de €175.000 mijlpaal zal er niet ver vanaf liggen.