Officieel: Mercedes C63 AMG 2011

Mercedes C63 AMG 2011
Mercedes heeft het doek van de C63 AMG gehaald. De wagen beschikt nog steeds over de ongeblazen V8, maar is iets zuiniger geworden voor hetzelfde vermogen.

Het vermogen dat uit de V8-motor komt bedraagt nog steeds 457 pk, maar het verbruik is met 0,3 liter per 100 km gedaald, van 12,3 liter per 100 km naar 12,0 liter per 100 km. Het koppel bedraagt 600 Nm. Jammer voor diegenen die gehoopt hadden dat de nieuwe C63 AMG over de nieuwe 5.5 liter V8-motor met 544 pk zou beschikken, maar een gebrek aan pk’s kent de C63 AMG nu ook niet bepaald.

Aan de buitenkant merken we dezelfde uiterlijke veranderingen op als bij de facelift van de C-Klasse. We zien zo onder meer LED-dagrijlichten en ook aan de achterkant van de C63 AMG kunnen we duidelijk zien dat er LED-lampjes gebruikt werden. Verder zijn ook de koplampen en de grille aangepast en zien we 18″ velgen. Eerste kennismaking: ongetwijfeld op het autosalon van Genève! Benieuwd of we de C-Klasse Coupé daar ook tegen het lijf lopen..

Deel dit bericht:

5 reacties op "Officieel: Mercedes C63 AMG 2011"

  1. Tim 28-01-2011 om 18:07

    Voor sommigen misschien jammer,
    maar de atmosferische V8 heeft wel veel charme.

  2. hpn 29-01-2011 om 7:00

    Ja,
    ik begrijp het ook niet goed meer: eerst kwam AMG met steeds grotere motoren (C36 -> C43, E50 -> E55), dan werden het kleine motoren met compressor (C32) dan terug grote atmorferische (C63) en nu worden die weeral vervangen door kleinere geblazen motoren.  En elke keer komt er wel een uitleg.
    Ik ben alvast fan van een grote atmsferische motor.

  3. Mrnix 29-01-2011 om 23:38

    Hij is er absoluut mooier op geworden.

  4. Bert N 30-01-2011 om 2:36

    Sorry Mrnix, ik ben het daar niet mee eens.

    ‘Kvond de vorige spannender, ruwer.. deze lijkt te verfijnt  (maar smaken verschillen ;))

  5. Mrnix 30-01-2011 om 22:19

    Mja smaken verschillen nu eenmaal 😉
    Maar ik vind dat de vorige te hoekig is 😉

    Toch blijf ik erbij dat de c32 het beste stukje ‘engineering'(sorry maar ik ben het nederlandse woord ervoor vergeten :-P) is dat amg ooit heeft gemaakt :-)(in de c-serie natuurlijk ;-))

Reageer

Reactie aan het plaatsen...