Frankfurt ’09: Mercedes E-Klasse Break

Mercedes E-Klasse Break IAA
Naast de SLS AMG is ook de E-Klasse Break niet onbelangrijk voor Mercedes op het autosalon van Frankfurt.

De E-Klasse Break is minstens zo belangrijk als de E-Klasse Sedan en daarom werd niet over één nacht ijs gegaan om deze Break te lanceren. De nieuwe E-Klasse Station is erg functioneel dankzij het innovatieve “Quickfold”-systeem waarmee een vlakke laadvloer kan gecreëerd worden. Het maximale laadvermogen van de E-Klasse Break bedraagt maarliefst 1.950 liter, een nieuwe standaard in deze wagenklasse.

De E-Klasse Break is ook op gebied van veiligheid erg goed uitgerust, negen airbags en twaalf nieuwe rijhulpsystemen moeten ongevallen vermijden of de ernst van de impact verkleinen. Ook het comfort is niet onbelangrijk, dankzij de standaard adaptieve schokdemping kan er ten allen tijde gekozen worden voor een geschikte ophanging voor elk moment.

Onder de motorkap van de nieuwe E-Klasse Break kan er bij de lancering gekozen worden tussen 5 motoren met vermogens tussen 170 en 388 pk. Hoewel ze een kleinere cilinderinhoud hebben, produceren de nieuwe en verbeterde motoren meer vermogen dan hun voorgangers, terwijl ze bovendien indrukwekkende verbruikscijfers kunnen voorleggen die voorheen enkel haalbaar leken in het segment van de compacte middenklassers.

Diesel
· E 220 CDIBlueEFFICIENCY: 4-in-lijn, 2.143 cc, 125 kW/170 pk, 5,8 l/100 km, 150 g/km, 6-trapsautomaat
· E 250 CDIBlueEFFICIENCY: 4-in-lijn, 2.143 cc, 150 kW/204 pk, 5,8 l/100 km, 150 g/km, 6-trapsautomaat
· E 350 CDIBlue-EFFICIENCY: V6, 2.987 cc, 170 kW/231 pk, 7,0 – 7,3 l/100 km, 185 – 192 g/km, 7-trapsautomaat

Benzine
· E 350 CGIBlueEFFICIENCY: V6, 3498 cc, 215 kW/292 pk, 8,6 – 8,9 l/100 km, 200 – 208 g/km, 7–trapsautomaat
· E 500: V8, 5461 cc, 285 kW/388 pk, 11,1 – 11,2 l/100 km, 258 – 260 g/km, 7-trapsautomaat

IAA Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Autosalon Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Autosalon Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Autosalon Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Autosalon Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Autosalon Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

IAA Autosalon Frankfurt 2009 Mercedes E-Klasse Break

Deel dit bericht:

1 reactie op "Frankfurt ’09: Mercedes E-Klasse Break"

  1. Buyck 26-09-2009 om 18:00

    Dat achterwerk is echt kots maar dan ook echt KOTSlelijk !!!

Reageer

Reactie aan het plaatsen...