Mercedes plant verschillende nieuwe motorisaties voor de komende modellen.

De volgende generatie van de E-Klasse zal naar verluidt beschikbaar zijn met een nieuwe zes-in-lijn motorisatie. De zes-in-lijn maakt zijn comeback nadat hij midden jaren ’90 van het toneel verdween. Hij zal deel uitmaken van, volgens Mercedes, een nieuwe modulaire motorarchitectuur. Verder zal de facelift van de C-Klasse in 2017 ook beschikbaar zijn met een driecilinder. Maar zal die driecilinder wel aan de hoge standaarden van de klanten kunnen voldoen? Mercedes beweert alvast van wel.

Verder wordt zowel in de 2016 E-Klasse als de 2017 C-Klasse een nieuw systeem geïntroduceerd, genaamd “Autobahn Pilot”. Het is een programma dat zoveel voorstelt als een autonome rij-assistent die het stuur overneemt als er iets fout gaat, of gaat gebeuren. Of het een succes zal hebben is maar zeer de vraag, aangezien mensen nog altijd liever zelf de controle hebben. Aangezien we het nu toch hebben over de nieuwe C-Klasse, de komende C63 AMG zal volgens de laatste rumoeren een 4.0-liter V8 met zich mee krijgen. Deze, gekoppeld aan de zeventraps Speedshift automaat van AMG, zal er voor zorgen dat de nieuwe C63 AMG weer eentje wordt om in te kaderen. Als de facelift in 2017 aan bod komt, zal er in de C63 AMG zelfs een negentraps automaat aanwezig zijn. Een laatste nieuwtje is dat er ook een Plug-In Hybrid gepland staat voor de C-Klasse, deze zal een CO2-uitstoot hebben van slechts 60 g/km. (Via: Autocar)

Mercedes E-Klasse 2013 11