opel_insignia_opc_1
De Opel Insignia OPC werd al redelijk vaak gespot, soms zelfs helemaal naakt, dus de officiële voorstelling moest er wel eens van komen.

Onder de motorkap van de Opel Insignia OPC ligt een 2.8 liter grote V6-motor die samen met twee turbo’s 325 pk en 400 Nm levert. Om die krachten netjes op de baan te houden, worden allevier de wielen tegelijkertijd aangedreven. Bovendien krijgt de achteras een eLSD, een elektronisch geregeld gelimiteerd slipdifferentieel.

De sprint van nul naar 100 is in zo’n 6 seconden voorbij, de topsnelheid bedraagt 250 km/u. Sneller stilstaan is dan een must, daarom heeft Opel remmen van Brembo laten installeren. Om het comfort te garanderen, maar toch sportief genoeg te zijn, heeft het merk bovendien gezorgd voor een betere ophanging.

Aan de buitenkant zien we een nieuwe bumperkit die de Opel Insignia OPC onderscheidt van de Opel Insignia. Achteraan zijn er 2 grote uitlaatpijpen die uit mat chroom vervaardigd werden, de wielen zijn standaard 19″ groot, maar 20″ wielen zijn aan te vinken op de optielijst.

Binnenin vinden we een set sportstoelen van Recaro terug, weliswaar enkel vooraan. Het stuurwiel is uit leder vervaardigd, de versnellingspook kreeg een beetje meer macho-gehalte en het instrumentenbord werd herbekeken.

Tegen deze zomer zou de verkoop van de Opel Insignia OPC moeten beginnen, maar wanneer de eerst exemplaren rondrijden is nog niet geweten. (via Carscoop)

Opel Insignia OPC

Opel Insignia OPC

Opel Insignia OPC

Opel Insignia OPC

Opel Insignia OPC