Volgens geruchten zou Audi op het autosalon van Frankfurt (IAA) een elektrische variant van de R8 voorstellen.
Eerder deze maand kregen we te horen dat Audi de Audi R8 V12 TDI in de koelkast heeft gestopt. De economische crisis en de lage vraag naar diesel in Amerika zaten hier voor iets tussen. Om het verlies te compenseren zou Audi nu voor een conceptmodel met elektrische aandrijflijn gaan. De “e-Versie” van de R8 zou zowel een hybride als een volledig elektrische wagen kunnen worden.
Veel details zijn er jammer genoeg nog niet dus het is nog niet zeker of het om een diesel hybride of een echte batterijrijder zou gaan. We houden jullie op de hoogte zodra we meer nieuws krijgen vanuit Ingolstadt. (Via: LeftLaneNews)
Gerelateerde artikels
Renault heeft met de gloednieuwe Symbioz E-TECH Full Hybrid nog een zuinige, functionele en moderne SUV in de aanbieding.
Als de Europese consument volop de SUV kaart trekt … is het maar logisch dat je daar als autoconstructeur op inspeelt. Het perfecte voorbeeld daarvan is de nieuwe Renault Espace die nu met een verhoogde koetswerkvorm komt. Met de knappe Rafale heeft Renault nu ook een nieuwe SUV vlaggenschip terwijl de Symbioz nieuwkomer zich tussen de vernieuwde Captur en Austral positioneert.
De Franse autobouwer is fier op de compacte buitenafmetingen (4,41 meter lang) in combinatie met de ruimte binnenin. Afhankelijk van de positie van de verschuifbare achterbank (16 cm) kan er 492 à 624 liter bagage in de koffer. Met die achterbank neergeklapt (60:40) stijgt het laadvolume van de Renault Symbioz tot 1.582 liter.
Binnenin prijkt er een digitaal instrumentenpaneel (10,3”) en verticaal OpenR infotainmentsysteem (10,4”). Dat laatste draait op Android Automotive wat voor een logische werking, vlotte prestaties en hedendaagse functionaliteit zorgt. De Symbioz komt standaard met het glazen Solarbay dak, een innovatieve feature die je zowaar naar hartenlust kan verduisteren (niet, matig, meer en volledig). De interieurbekleding is dan weer afhankelijk van het gekozen uitrustingsniveau (Techno, Esprit Alpine of Iconic).
De lichtblauwe Bleu Mercure tint is nieuw en Rouge Flamme is zowaar gratis. Maar ook de Blanc Nacré, Gris Cassiopée, Noir Étoilé, Gris Rafale en Bleu Iron kleuren behoren tot de mogelijkheden. Rondom prijken er 18” of 19″ velgen.
Renault Symbioz E-TECH Full Hybrid
De Renault Symbioz komt enkel met de 145 pk sterke E-TECH Full Hybrid motorisatie. Deze aandrijflijn is gebaseerd op een 1.6-liter benzinemotor die bijgestaan wordt door twee elektromotoren en een compacte batterij (1,2 kWh). Uiteindelijk goed voor een knap normverbruik van 4,6 liter benzine per 100 km (WLTP).
Deze stoere Fransman moet dé symbiose zijn qua functionaliteit, zuinigheid, frisse looks en moderne rijhulp/veiligheid. Tegen het najaar verwachten hem bij de lokale Renault verdeler. Een Belgische prijs wordt pas later gecommuniceerd, we rekenen op ongeveer 32.500 euro in basisvorm.
De gloednieuwe MG MG3 Hybrid+ heeft naast talrijke kwaliteiten nu ook een zeer scherpe prijs.
In tegenstelling tot de restmeerderheid van het MG gamma is de gloednieuwe MG3 Hybrid zowaar voorzien van klassieke verbrandingsmotor! Wel een zuinige dankzij de aanwezigheid van klassieke hybride techniek. Het verbruik zou daardoor rond de 4,4 liter per 100 km (100 g/km CO2) schommelen. Ideaal voor diegenen die nog niet willen/durven/kunnen switchen naar een EV! De lage numerieke waarde verwijst op zijn beurt naar de compacte afmetingen.
De Belgische prijs van de MG3 Hybrid start net onder de 21.000 euro. Anno 2024 kunnen/mogen we dat zowaar als “scherp” omschrijven voor een moderne B-segment stadswagen. Met wat meer budget ter beschikking kan je ook voor het Comfort (vanaf 22.485 euro) of Luxury (vanaf 24.985 euro) uitrustingsniveau gaan. Steevast in combinatie met de uitmuntende garantie van 7 jaar (of 150.000 km) en 293 liter kofferruimte.
Elke MG3 Hybrid+ is voorzien van een 1.5-liter viercilinder benzinemotor, automatische 3-versnellingsbak en elektromotor. Tezamen goed voor 194 pk / 245 Nm waarmee je de 0-100 km/u sprint doet in 8 seconden. En bij 170 km/u reeds de topsnelheid bereikt. Al mag je in het dorp of stad vaak maar 30 km/u meer…
Binnen het hybride B-segment neemt de MG3 Hybrid+ het voornamelijk op tegen de opgefriste Toyota Yaris (115 pk, vanaf 26.190 euro), zijn Japanse neef Mazda 2 Hybrid (116 pk, vanaf 27.790 euro) en de Renault Clio E-Tech Hybrid (145 pk, vanaf 22.400 euro).
Voor een bestelbon en eventuele commerciële acties verwijzen we jullie graag door naar de Belgische MG Brandstore.
De hippe Audi Q8 TFSI e plug-in hybride uitvoeringen worden krachtiger, krijgen een grotere batterij en halen dus meer rijbereik. Net zoals de technisch gerelateerde Q7 TFSI e SUV PHEV!
Recentelijk kregen zowel de Audi Q7 SUV als diens hippe Q8 SUV Coupé afgeleide een deugddoende update. Niets wereldschokkend maar met extra personalisatie, moderne technologie en een frisse neus/bips kunnen deze prestigieuze Duitsers er nog even tegenaan. In de toenmalige communicatie werd geen woord gerept omtrent de zuinige plug-in hybride motoren. Nu komen ze naar buiten met alle interessante details!
Het Audi Q7 en Q8 PHEV gamma omvat nog steeds de 55 TFSI e en 60 TFSI e motorisaties. Beiden hebben de 3.0-liter V6 benzinemotor als basis. De 55 TFSI e plug-in hybride motorisatie is nu 394 pk (ipv 381 pk) sterk en doet de 0-100 km/u sprint in 5,7 seconden. Het systeemvermogen van de 60 TFSI e loopt op tot 490 pk (34 pk méér dan voordien) en knalt naar 100 km/u in 5 seconden.
De (vloeistofgekoelde) batterij is nu 25,9 kWh groot waardoor het zuiver elektrische rijbereik nu 90 km bedraagt. Laden kan aan 7,4 kW (AC) waardoor je na ongeveer 4 uur de volledige batterijcapaciteit bereikt!
De Belgische prijzen voor de Audi Q7 plug-in hybrides beginnen bij respectievelijk 79.230 euro (Q7 55 TFSI e PHEV) en 93.410 euro (Q7 60 TFSI e PHEV). Reken op een meerprijs van 8.300 euro voor de Q8 TFSI e plug-in hybrides. Bestellen kan vanaf NU bij de Belgische Audi verdelers, spoedig worden de eerste exemplaren geleverd.